|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Ok, visar väl isf med all tydlighet hur seriösa bilhuset är. Naturligtvis förlorar de själva på detta i längden, även fall de kanske göra några kortsiktiga vinster på skruvade bilar nu. | |
|
Jag va in på novation uppsala o kollade upp ett par e39or. Den en av dem hade ett konstigt hoppbb Från typ 7000mil till 5000mil. O sen hopp från säg typ 8800 till typ 8000. O de va samma datum när dem där 800 milen försvann. Det tråkiga va att inte ens dem själva kan kolla vad som gjort vid reparationerna om det är en annan bmw Återförsäljare. Om man vill kolla vidare så får man ju ta reda på vilka firmor har för kod o sen ringa runt. Det tar ju evigheter om man vill kolla upp allt |
|
|
Henkek, jag har fått hjälp att kolla på lite olika Bmw återförsäljare, de har tittat i ett system som heter "ISPA Light" och där kan man se alla servicar gjorda på auktoriserad verkstad, man ser ju inte exakt vad som är gjort men datum och märtarställning syns.. Man ser även det som gjorts i Tyskland om den är importerad. Då brukar man kunna få en bild av bilens historik. Men generellt finns minsta tveksamhet så avstå hellre. |
|
|
okej. ja man behöver ju inte ha super brådska me o hitta den rätta. bättre o ta tid på sig. finns de nån härinne som skulle kunna kolla upp en m5 eller är de BMW som gäller? |
|
|
Såg av en händelse att XKA568 nu bytt ägare till Maxibil i Jönköping. Ingen annons ute än men för guds skull om någon blir sugen, köp inte! Min bil: Länk |
|
|
Nu ploppade XKA568 ut med reviderad och hyfsad riktig mätarställning faktiskt, intressant. Länk Min bil: Länk |
|
|
Tittade på regbesiktningspapper på XKA568 då har vi en mätarställning på 6230 mil per 2005-08-29. Bilen har alltså skruvats över 11000 mil och har till idag gått minst 31500 mil. Tycker det är lite humor också med att Maxibil har "komplett ifylld servicebok" i annonsen. Min bil: Länk |
|
|
XKA568 är ute på blocket igen. Är det någon som har koll på bilen, skruvad mätare är ju känt men är det någon som tittat på bilen och kan uttala sig om skicket? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.