|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att sondera begagnadmarknaden vad gäller X3 och jag har fastnat för 2.0D motorn för den verkar mest ekonomisk, driftsmässigt. Jag har hittat några objekt som verkar intressanta och då bl a en 07:a, med automat, som rullat c:a 12000 mil. Är det något att satsa på och när kommer problemen (om där är några) och vad ska man se upp med? | |
| Inte många svar här. Jag köpte en Volvo XC60 i stället :) | |
|
Tråkigt att man missade denna tråden, 12.000mil är överhuvudtaget ingenting på en X3. Det och lite till har min bil rullat trots att den inte är tre år gammal än, men XC60 är å andra sidan en väldigt trevlig och framför allt modernare bil den med. :) //Bjersér |
|
|
Bra val tycker jag eftersom jag också letar efter en X3 ; ) Kan dock instämma med Bjersér att 12000mil inte är nåt efter att ha provkört ett par som gått runt 16-17000 mil och de kändes som nya att köra. |
|
| Min har gått 13000 och är det inte så att dieslar inte är inkörda förrän klckan passerat 10000 mil? ;) Jag blev själv inte så imponerad av XC60, snygg men materialval och en konstigt slingrande bakvagn var tveksamt. Körde XC60 i maj mellan Kiruna flygplats och Riksgränsen och sen tillbaka. Baken ville kränga på ett lite obehagligt sätt när man låg på dryga 130 och tog långa svepande kurvor (torr vinterväg). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.