|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
jättesnygg bil verkligen. Jag tror ett "problem" just är att den är omlackad. Det skrivs så otroligt mycket idag om problem med importbilar som är omlackade, krockskadade och skruvade. Bilar som eg kommer från USA ibland men tagits hem via Tyskland för att bli lite attraktivare. Du måste nog lägga till lite mera i annonsen VARFÖR du lackat om den, dvs att du har dokumenterat hur den såg ut innan. Sen förstår jag inte ändå varför du lagt ner pengar på en hellackering när du ovan skriver att det är så väldigt små märken som fanns på den... Dem pengarna får du tyvärr bara igen en bråkdel av är jag rädd. Framförallt kan man undra varför du då ska sälja bilen så snart efter att du hellackerat den. Folk är tyvärr (ibland med all rätt) väldigt misstänksamma. Det står även i din annons att den är regad 2009-05-15 men i texten att du har tagit hem den 2008. Är den carbonsvart? skriv gärna ut färgnamn och namn på skinnet också. Sen skulle jag lägga ner en peng på att få någon som fotar bilen bättre än dina bilder för att just få fram skicket som du skriver om. Finns ju ett utmärkt exempel på vad detta gör med Carlees ovan fantastiskt läckra bil. Sen börjar nu E92 M3 komma ner i pris och kan tänka mig att den som vill ha en M3 kanske hellre lägger 400 tkr på en 08 än 240 på en 04. Samt att många prestandabilar sjunkit i pris med bensinprisets motsvarande stegring. Lycka till med din fina bil! Men lägg ner en slant på mycket bättre bilder! /Anders |
|
|
Det står ju i annonsen varför jag lackat om den...? För att få den att se ut som en ny bil. Det var som sagt vädligt små märken men jag ville inte veta av några små märken över huvud taget. Jag hade stora planer för bilen. Jag har en hel låda med ca 400st originalskruvar som jag köpt nya från bmw och lämnat in hos ytcenter som förzinkat alla skruvar. Planen var att byta ut i princip alla skruvar under bilen och blästra och pulverlacka alla stag. Men så långt kom jag inte. Så nu har jag en låda med skruvar för tusentals kronor.... Ang. dokumentation så står det i annonsen att jag har "förebilder". Anledningen till att den är i trafik första gången i Sverige 2009-05-15 är för att jag importerade bilen november 2008 och bilen levererades till mig med gröna importskyltar. Sedan ställde jag såklart inte på bilen i november utan väntade till maj nästa år. Därför har transportstyrelsen registrerat det datumet. Att bilderna skulle vara dåliga förstår jag inte alls? Har ju både närbilder och helbilder. Ang. e90 så tycker jag det är ganska stor skillnad på 239tkr och 400tkr. |
|
| Malem, du får se till att sälja bilen då :-) | |
|
Magnus, du frågade om råd och då får du väl seriöst köpa de synpunkter som skrivs... Bilderna är enligt min mening inte bra och det var därför jag skrev så i all välmening, men du verkar tyvärr veta bäst själv och då säljer du säkert bilen snabbt som det är. /Anders |
|
|
Finns som sagt många M3or till salu nu. Din verkar onekligen välvårdad och visst kunde bilderna vara ännu bättre men de är absolut inte dåliga enligt min mening. Jag tycker man får bilden att bilen är väldigt välvårdad av annonsen ifråga. Detta får ställas mot bilar med färre mil, annan utrustning (comp pack) eller lägre pris. Det senare brukar vara mest lättsålt. Jag tror dock att du ligger tillräckligt bra i pris nu (239'), skulle förvåna mig om inte bilen blir såld väldigt snart! Jag hade definitivt kollat din om jag skulle köpa M3a. Lycka till! |
|
|
Den är 7 år gammal och gått snudd på 10000 mil, så jag skulle inte bekymra mig för att den är omlackerad. Det är snarare ett plus om det gjorts korrekt. Fabrikslacken är knappast något unikum kvalitetsmässigt. Jag tittade på min bil och den fabrikslacken är apelsinskalig som de flesta andra BMW jag sett. Vackert exmplar för övrigt. Färgkombinationen med kanel-färgad inredning är riktigt bra. Marknaden har dock förändrats en del i takt med att dom finansiella problemen uppdagas runt om i världen. Folk är mer försiktiga med motorstarka och dyrare bilar nu. På senare år har köpare utan cash vallfärdat för billån, men nu verkar det som en mer defensiv attityd har intagits. Alla man pratar med säger att det är heldött på marknaden för lite dyrare exemplar. Det börjar likna England och Italien. Men det är ju bara att ha is i magen om det inte är akut att sälja. Då behålller man och väntar in rätt spekulant. Är man däremot tvingad att sälja inom en viss tid är det nog bara att sänka priset tills det börjar höra av sig spekulanter, samt naturligtvis se till att annonsen syns på så många ställen som möjligt. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Om det bara är ca 300 mil kvar till service så kan det väl vara en idé att göra den lite i förtid och sälja bilen nyservad? | |
|
Antalet köpare som letar efter en dyr M3 som är renblåst undertill och villiga att betala pengar för det är mycket få. De flesta köper en M3 som går bra och ser vettig ut och nöjer sig med det. Du kanske riktar dig till 10% av M3 E46 köparna högst och redan från början är de inte särskilt många. Det kommer ta tid helt enkelt. ------- //Lövet |
|
| Om du inte får sålt den kan du ju lika bra byta skruvarna du har i lådan och prova igen till hösten att sälja den. Vad är poängen med att lägga ner så mycket tid på bilen och sen sälja den?? | |
|
Han kanske vill köpa en billig nyare E90 M3 :) |
|
|
Vad är problemt att den är "renblåst" undertill? Skulle inte en Dinitrol behandling råda bot på den saken? |
|
|
Det finns inget problem - bara att det inte är något folk i allmänhet är beredda att betala för. ------- //Lövet |
|
| Vad anser ni annars att en importerad 04ans m3a med dryga 9000mil är värd i ett mer normalt skick? | |
|
Jag tycker Magnus M3 ligger rätt i pris, men jag håller med om att marknaden ändrats enormt mycket. Jag sålde min 02a förra året och fick nästan 270' i April. |
|
|
Jag la ut min M3 e46 03:a idag kl 14:00 kl 17:00 så var den såld :-) Så svårt att sälja tycker jag inte. //Stefux |
|
|
Phoenix M3: Det är helt ärligt synd om personen som gav de pengarna. Men bra för din del ju :P Jag gav mindre än de pengarna du fick för min gamla som du antagligen vet vilken det är och detta vart sommaren 2008.. Och utan att överdriva vet jag att min gamla vart en av de bättre bilarna i Sverige från den årgången. Marknaden är för uppskruvad utan tvekan, visst man kan traggla med samma pris på blocket i evigheter men en bil som ligger ute i evigheter känns inte heller "bra" i mina ögon.. Bilen blir inte såld och priset är helt enkelt för högt, man kan vänta på rätt köpare men bilen i sig kommer inte bli dyrare heller! Sen kan bilen vara hur fin som helst vilket jag definitivt inte tvivlar på :D |
|
|
Stefux: Pris? Jag tror att Magnus största problem, eller hans M3as åtminstone, är att den rullat för långt. Priset är för högt för en bil som rullat 10 000 mil. En bil i det skicket förväntas vara en lågmilare. |
|
|
Twinsturbo: Ja jag blev nöjd =) jag vet vad du fick för din gamla och det var ett ok pris i dagens läge. Matthias kommer ta hand om den =) |
|
|
Filip: Du har ingen aning vad jag gav ;-) Jag lovar jag ska ta hand om den på ett överpedantisk (läs sjukligt) sätt. Är dock extremt sugen på en cab men då måste skicket vara lika som nuvarande bil. Sugen Filip på en fjärde? ;-) Stefux: Är detta din? Länk ///M. Pedersen |
|
|
Filip: Funderar du på att äga m3 e46 igen så råder jag dig till att titta på min gamla om du inte redan sett den irl.. Matthias: Börja då leta nu typ så kanske du kan komma över en tills nästa år nån gång :P. Skulle jag köpt cab, hade jag dock gått upp till e90 och tittat på en 335. Cab är enbart glidarbil så som jag ser det i alla fall. Och då är en m3a inte nödvändig.. Btw så det står stefux på regskyltshållaren i annonsen du länkar till så troligen är det den ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.