|
|
|
|---|---|
|
Hej Min original skärm 4:3 stänger ner och startar om lite till och från. Ljudet från radion påverkas inte.. Så ett stort problem är det inte så länge man inte ska köra efter navigatorn.. Lite jobbigt när man trixar runt i ny stad och navin stänger ner och startar om tid i otid. Någon som vet om detta går att avhjälpa? | |
|
Är det så att det är bara skärmen som slocknar sporadiskt, eller har det med att göra om du är i navi mode eller i den vanliga färddatorn/ radion ? Är det bara det att skärmen slocknar har jag beskrivning på hur det åtgärdas. /Stefan |
|
| Spelar ingen roll vilket mode jag är i. Skärmen hänger sig först, sen blir den svart och därefter startar den upp igen och fungerar normalt ett tag. | |
|
OK då förstår Jag. Då är det mer allvarligt än att bara ljuset slocknar, låter mer som något med styrningen av skärmen att göra. Hoppas någon annan kan ha en idé på lösning. /Stefan |
|
| Vad var din lösning? Kan ju vara värt att prova! | |
|
Det är ytmonterade effektmotstånd som med tiden blir utsatta för "termiskt glapp" (kallödning). Efter att man löder om samtliga fungerar det u.a. igen. Skicka mig din mailadress på P.P. så sänder Jag bilder på var de är. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.