|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag håller med GE: "För runt 400k så får man t.ex. en Porsche Cayman S från -07-08 med låga mil. En otroligt rolig och välbalanserad bil. Den kräver dock att man har tillräckligt med självförtroende för att inte köpa en 911... ;-)" I min värld är det nog den bästa/vettigaste sportbilen av alla här nämnda... Det som saknas i prestanda kan åtminstone jag lätt leva med, för handen på hjärtat, hur ofta och hur mycket utnyttjar man mer prestanda än vad en fräsch Cayman S har att erbjuda? Och sanning att säga så ska det ju vara en rätt driven chaufför i en 997 eller i en 996 turbo för att spöa en Cayman S på bana... Cayman är så välbalanserad och lättkörd. Jag ser det så här; Porsche "vågar" inte plocka in fler hk i Cayman för då spöar den 911:an, vilket vore en katastrof för Porsches image. De nämnda "jänke-järnen" är skithäftiga men för mig personligen så är ingen av dem mycket till bil och särskilt inte som sportbil betraktat, för mig finns det så många flera krav på min bil än 402 m-tider eller ringen-tider. OT: Om nya 911:an, med längre hjulbas etc, nu har blivit så mycket bättre så tror jag att Porsche även vågar släppa till lite mera pulver i kommande Cayman... |
|
|
Hej Det finns ju några 997:or på blocket för under 400'. De har dock gått relativt långt. Här är dock en som gått lite mindre men ligger strax över 400'-gränsen: Länk Håller annars med föregående inlägg om Cayman s. /Johan |
|
|
Hellre en faceliftad Cayman S än en gammal 996 eller en skabbig 997, tycker jag.. Sedan är ju M6 prisvärd i dessa dagar! Andra bilar att beakta: Lexus IS-F, C63 AMG, den redan nämnda Vetten, och varför inte Maserati Gran Sport :) |
|
| Efter att ha läst det här Länk så skulle jag nog, om jag nu hade råd vill säga, aldrig köpa en 996/997 med M96/M97 motorn. Risk för spruckna cylindrar utöver problemen med RMS och IMS. | |
|
När man ändå talar och Porsche och motorproblem. Gällande MB C63 AMG så kan det vara värt att hålla ögonen på nätet framöver. Det ryktas om problem med denna motor (M156), även känd som 6.3 AMG. Hur pass spridda dessa problem är framgår inte mer än ett en ägare har stämt Daimler AG för "Premature Wear". Länk Stod och dreglade över en C63-10 för några veckor sedan. En bil som verkligen framkallar en "vill ha"- känsla. Får hålla tummarna att det inte är något konstruktionsfel. |
|
| Om du tänkt dig att lägga runt 400k rekommenderar jag 996 Turbo. Jag sålde min e46 m3 och köpte en 996tt. Enligt mig helt olika bilar där båda har sin speciella charm. Är du ute efter prestanda är 996tt ett monster. Är det något annat så är känslan i en fin e46 M3 SMG svårslagen och du behöver inte betala 400k! | |
|
Most bang for the bucks: TVR Sagaris, ca 200 st tillverkade. Ingen i Sverige men går att importera. 0-100 på 3,7 och ett grymt sound. Finns från 35 000 euro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.