|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Min morbror äger en C6 och grym är bara förnamnet. :) Provkörning av C6: Länk |
|
|
Jag gillar den här tråden, mer sådant. Att man söker något roligt istället för 2,0 eller 1,8 liters dieslar för 500K. ;-) Verkar som om vissa blir mera upphetsade av låga förbrukningssiffror än en skön, sportig körupplevelse. Men vad man ska man säga, vi går igång på olika saker? ;-) Om det stämmer att man får en sprillans Mustang för under 400K så måste det vara ett mycket bra val. Den har dessutom mig veterligen fått bra omdömen i många tester. En av de mest klassiska bilarna som existerar i en mycket bra årgång och Ford har uppgraderat V8an rejält, 414 HK. Men visst, jag älskar Porsche så det vore sannerligen inget lätt val för mig. Beroende på vad man kan hitta för Porsche för 400K. Porsche är så klart mera av sportbil och vägmaskin jämfört med Mustang. Men Mustang är en Mustang, klassisk så att det bara sjunger om det. |
|
|
Skön läsning om C6, Grodans länk ovan, också ett ypperligt val. :-) Osäker hur mycket eventuellt plastig inredning stör. Precis som Mustang är ju Corvette en urklassisk skön sportbil. |
|
|
Håller med, bra artikel. Fick åka med i en ZR som hade 837 hk på drivhjulen förra sommaren. Kön och nästan otäck känsla. Men helt klart räcker 430 hk rätt långt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Länk Och har man inte ekonomi till en Mustang kan man ju alltid ;) |
|
|
Mustang och Corvette är ju inte sportbilar, de är muskelbilar. En helt annan kategori. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
7x Corvette C6 Z06 ;-) Länk |
|
|
Håller med esadh att både corvette och mustang är mera muskelbil än sportbil. Håller mej nog till tyskt. |
|
| Vad är det som gör Corvetten muskelbil och inte sportbil? Motorvolymen, eller? Prestanda och bankörningstider är C06 jämförbar med Porsche 997, kanske tom snabbare. | |
|
underhållande provkörning av C6 Z06 :-) Länk |
|
|
Klart att Vetten är en sportbil! De nya är ju ruggigt snabba både rakt fram och på bana. /Bellamy |
|
|
För mig går Corvetten främst bort för att den saknar baksäte och att detaljkvalite och inredningen inte når upp i samma klass som de Porsche och BMW. Sen gillar jag bilar som inte sticker ut lika mycket. Tror det har med åldern att göra ;-). Som 20-åring hade jag lätt tagit Vetten. Men 06:an är kompetent på bana råder inga tvivel om, helst om det är ett Z i modellbeteckningen. |
|
|
Ja, behöver man vettigt baksäte samt även lite bagageutrymme faller många sportbilar bort, den saken är klar. Då är exempelvis BMWs M serier svårslagna. |
|
| För min del hade jag valt Corvetten alla dagar i veckan framför M3 E92 eller Porsche. Jag skulle inte köpa en bil bara för att den snabbare, motorljud och look skulle också spela roll och där är Corvetten hästlängder före. | |
|
Jag va o titta på en Porsche 996 4s igår, 7100mil import -06, 1 ägare här och en i tyskland. Fullsmetad och cabrio. Hardtop fanns och vinter däck. Dock väldigt lite körd över vintern. Den va lite repig inne vid dörr sidan, samt kjolpaketet fram var lite intryckt typ där vid reg plåten. Man såg typ sprickbildningar i lacken. Stor service måste göras, cd växlaren va i dåligt skick. Där cabben drar ner sej, dvs vid stängt läge så finns det precis vid solskydden, lite rostfläckar. Och enligt ägare är det normalt på alla cabbar då den drar åt och tätar ganska hårt. Är detta normalt? Vad hade ni betalat för denna bil? |
|
|
Låter som du har kostnader på 20-30' direkt. Pris 330-350 kanske? |
|
| Jag skulle inte betala 400.000:- för en bil som har rost. | |
| Personligen skulle jag letat vidare efter en finare bil, 996 finns det hur många som helst att välja på. | |
| Som referens, sålde jag nyligen en 996 Carrera 4 cab -00 (7100mil i bra bruksskick) för 270k. En 4S kostar från 350k och uppåt. Peronligen tycker jag att det är förmycket för en gammal bil. Har du kollat på dom olika Mercedes modellerna...SLK, CLK, SL ? | |
|
För 400k hade jag letat efter 996 turbo. Galen prestanda och ok bruksmöjligheter. Tror att 996tt står sig "ok" framöver men man vet ju aldrig med de här nya vattenskadade Porscharna ;) skämt åsido, 996 turbo (o gt2, gt3) lider inte av de problem som (ryktesvägen??) plågar de andra 996 med IMS, RMS med mera. Om du dessutom kan tänka dig en tiptronic kommer du ner en bra bit till i pris! Det är antagligen riktigt seg marknad att sälja på nu, så har du pengar i handen är jag rätt säker på att du hittar en fin bil för ok pengar. Om du hittar en bil du vill gå vidare med rekommenderar jag dig att låta ett Porschecenter göra ett köptest på bilen, kostar ca 3kkr men är en billig försäkran i sammanhanget samt att du får en rejäl koll av bilen. Porsche tar även fram servicehistoria på bilen mm. Jag har inte hört om att 996 cab ska rosta, men å andra sidan har jag aldrig varit spekulant på en sådan. Låter dock skumt och inte riktigt deutsche kvalität?! mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.