|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Är ute efter en sportbil för max 400 000:- dock ej äldre än sådär -04. JAg har lite svårt för att hitta något riktigt fint med låga mil. Har tidigare kört M3 SMG II och var supernöjd, så nått i den stilen hade varit perfekt. Har ni några tips, åsikter eller erfarenheter? Mvh | |
| Porsche 997 är mest sportbil av dom alla, i den prisklassen. | |
| Ligger inte dom en liten bit över 400 000? Eller kan man pruta på så mkt? | |
|
Utan att vara värsta Donald Trump, kan du köpa en 997 i Sverige för >400k. Har du funderat på att importera själv? |
|
| Ja det har jag, men kan inge tyska så då blire lite svårt tror jag. Hur lång tid tare sen att få bilen reggad här? | |
|
Corvette är ju prisvärda sportbilar. Kan nog få en 06-08 för runt 400 K beroende på skick och mil mm. /Bellamy |
|
|
Corvette C6. -08 kanske? Länk |
|
| Bellamy hann före. :) | |
| Grodan : Haha ja, men vi tänkte åtminstone på samma bil vid samma tillfälle :) | |
| Jepp, du verkar ha bra smak. :) | |
| För runt 400k så får man t.ex. en Porsche Cayman S från -07-08 med låga mil. En otroligt rolig och välbalanserad bil. Den kräver dock att man har tillräckligt med självförtroende för att inte köpa en 911... ;-) | |
| Varför inte en M3 e92? | |
| Jag skulle tippa på att lägger man ut 400.000:- på en "begagnad"bil då är syftet även att synas eller sticka ut och det gör man inte i en M3 E92. Det gör man däremot i en Corvette, Aston Martin, Dodge Viper, Porsche eller Ferrari för 400.000:-. | |
|
Grodan: Vad är det för resonemang? Han hade tidigare en M3 E46 och gillade den, varför skulle man inge gilla en E92 M3? Och vad får man för Aston Martin eller Ferrari för 400 000? I så fall borde frågan vara ställd: "Vilken statusbil för max 400 000", och även där så slår M3:an både Corvetten och Vipern på fingrarna. Om det inte är en sportbil man är ute efter så kan man också lägga till Audi S5. Cayman, 997 eller M3:an skulle vara mina val, de två första var redan nämnda. |
|
|
Provkörde Porsche 911 GTS förra veckan och blev helfrälst så en 911 för 400.000 är nog svårslaget skulle jag tro. |
|
| En sprillans ny Mustang med Brembobromsar får du för under 400'. 414hk och prestanda som en M3:a för halva priset. | |
|
jag lyckas inte riktigt hitta någon 997, helst en carrera S då för runt 400 000;- M3 e92 har jag gått i tankarna med, men vill helst ha med DKG lådan. Men då får man lägga en 80 000:- mer och det tycker jag inte är värt. Däremot ska porschen vara manuell! Några tips? Va med chefen igår och hämna hans Corvette Z06, den va riktigt fet! |
|
|
Prestanamässigt är det i praktiken ingen skillnad mellan en S och en vanlig Carrera. Men jag förstår en kund som vill ha en "top of the line" när man ändå lägger nära 0,5 MSEK för en bil. Min personliga åsikt är att rätt mil/utrusning/färg går före S eller inte S. Z06 är riktigt fet bil, men i vardagskörning svårare att leva med. Sämre sikt, bredare, lägre, högre förbrukning osv. En 911 går faktiskt att använda till vardags. |
|
|
Visst en Z06 är säkert mycket "bang for the buck" men jag vill iaf ha lite kvalitet när man ändå handlar för dom pengarna, plastigheten i en Corvette skulle jag inte kunna stå ut med. |
|
|
Jag är i ungefär samma sits som dig, Milos. Jag tittar på: M6 Du får mycket krut för pengarna. Har inte provkört men gissar att det är en relativt komfortabel vagn. De verkar svårsålda och risken är att man får svårt att bli av med den själv. Dyr i drift gissar jag. Pris från strax över 300' Porsche 997s alt 996 turbo Stå ganska högt i pris men man får kvalite och körglädje för pengarna. Ganska stabilt andrahandsvärde och billig försäkring om den används som entusiastbil. Pris från ca 400' M3e90 Känns som man får både kvalite, kraft och körglädje. Jag vill ha den med DKG och då sticker priset rejält . Pris från 400' (manuell) 480' (DKG) Jag har skaplig besluts ångest. Det lutar mest åt Porsche 997 idag men tycker den är i svagaste laget för en nöjesbil. Jag tar gärna emot tips och råd angående dessa modeller. Milos, säg till om du tycker jag kapar din tråd så startar jag en egen. |
|
|
Nej nej absolut inte björnb. M6 är väl riktigt grym, problemet e som du säger är att den blir riktigt svårså ett par år. M3 känns tok för dyr med dkg. De lutar nog mot någon porsche. 997/s 996/4s/turbo? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.