|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ska hyra en mattvätt och gå över inredningen i bilarna. Sist jag gjorde något liknande var rätt många år sedan och då använde jag ett rengöringsmedel som jag köpte på samma ställe där jag hyrde maskinen. Jag har dock läst om personer som använder sig av "miljömicro", alkalisk microemulsion som tvättmedel för klädsel och mattor. Personligen känns det lite konstigt att spruta avfettningsmedel på interiördetaljer men det kanske är väldigt effektivt för att ta bort sot, fett osv. Någon som har en synpunkt om detta? | |
|
Jag använder två produkter på textilytor i mina bilar. Dels Turtels textilskum som finns att köpa i princip överallt men jag använder också uppvispad skum av Yes diskmedel. Dock utan tvättmaskin utan arbetar in skummet med mjuk svamp och därefter dammsugning när allt torkat. |
|
|
Jag är också intresserad av vad folk använder till tygsäten. De skum som finns, som ska gnuggas in och dammsugas upp, känns underliga att använda. Det känns som att jag blöter ner sätena och att dammsugaren inte suger upp något alls sen... :) Finns det andra tips på hur man håller tygsätena fräscha? / Calle |
|
|
Använder BMW:s produkt, råkade spilla proteindrink på sätet på en av mina tidigare bilar och alla som har nyttjat produkten vet hur det luktar om det får torka in nånstans. Använde rikligt med BMW:s produkt och allt försvann. Säkert en dyrare lösning men det funkade prickfritt! |
|
|
BMW/Sonax Interior cleaner funkar bra til mindre fläckar - använder det själv och det tar bort fläckar på veloumattor, säkerhetsbälte och övrig inredning. Alltid nöjd med resultatet :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ska du hyra en tvätt så vet dom som du hyr av garanterat vad för medel som ska användas, om något. Det är väl ånga/sug som gäller på sådana. Väldigt effektiva i varje fall. /Bellamy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.