AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
925

BMW 320 -93 går dåligt efter att jag kränkt kraftigt.

JL
9
JLL
320 coupé -93
Bilen började gå dåligt efter att jag kränkt i en kurva. Den började först hacka för att sedan stanna. Fick sedan igång den av lite gnuggande, den gick lite halvt ojämnt.
Jag såg att det var en spricka i gummiröret mellan luftmassmätaren och insuget. Kan det ha betydelse på motorns gång ?

Annars tips på vad det kan vara uppskattas.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Var det blött ute?
Jag hade skumma problem som till slut visade sig vara igensatt dränering i baljan precis framför vindrutan. Där samlades vatten som sedan i kurvorna rann över reläna och bilen tjuvstannade. Innan vi kom på felet så bytes bränslepumpen i tanken "i onödan". Har du mitt problem så räcker det att ta bort gummitutan som sitter i hålet och göra rent den med lite vatten och så är felet borta.
Men att du kunde ginga igång den igen tyder på något annat än mitt vatten-relaterade problem.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Har du prövat att be om ursäkt? Eller var det någon annan än bilen du kränkte?

;)))

Sorry, kunde inte hålla mig...=)
JL
9
JLL
320 coupé -93
jodu. Blött ute det kan man säga. Det har regnat konstant i 2 dagar. Är det plastkåpan alldeles vid rutan du menar. Den stora längst upp mot rutan allså när jag öppnar huven . Var sitter dessa relän som det kan sköljas vatten över då ?
JL
9
JLL
320 coupé -93
jag har tagit lös kåpan framför rutan nu . Det fanns inget balja där alls. Var bara hål så man såg någon stor svart låda. Nått med luften till cupen att göra antar jag.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Plastbaljan jag pratar om är precis den nedanför vindrutan i motorrummet, under "gallret" i motorhuven närmast vindrutan. I botten av den hade jag en vinklad gummipropp som var dränering - den ser ut som en strut med skalle (ca 1 cm i diamter) och den hänger i skallen så själva skallen är allt du ser från skålen - själva struten pekar neråt udner baljan och det ä genom struten som vattnet ska dräneras bort. Min strut var full med jord och smuts och således igensatt.
Jag tror det var nummer 5 här:
Länk

Reläna sitter tillsammans med säkringarna i en svart plastbox - tror det var på förarsidan också precis nära vindrutan i motorrummet.

JL
9
JLL
320 coupé -93
jo jag förstår vad du menar. Men under mitt "galler" sitter ingen balja, det är bara plåt , så vattnet rinner bara under denna plast och sedan ner efter skärm
Kanten.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Då har du nog inte mitt problem - har du ingen balja kan ju inget vatten samlas och inget vatten som kan hamna på reläna.

Du får forska vidare i slang/LMM-problemet istället och där kan jag tyvärr inte hjälpa till.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Byt gummibälg i vilket fall för den måste vara tät. Kanske den sprack upp mer vid hårdkörningen när motorkuddarna flexade lite mer än vanligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.