|
|
|
|---|---|
|
Bilen började gå dåligt efter att jag kränkt i en kurva. Den började först hacka för att sedan stanna. Fick sedan igång den av lite gnuggande, den gick lite halvt ojämnt. Jag såg att det var en spricka i gummiröret mellan luftmassmätaren och insuget. Kan det ha betydelse på motorns gång ? Annars tips på vad det kan vara uppskattas. | |
|
Var det blött ute? Jag hade skumma problem som till slut visade sig vara igensatt dränering i baljan precis framför vindrutan. Där samlades vatten som sedan i kurvorna rann över reläna och bilen tjuvstannade. Innan vi kom på felet så bytes bränslepumpen i tanken "i onödan". Har du mitt problem så räcker det att ta bort gummitutan som sitter i hålet och göra rent den med lite vatten och så är felet borta. Men att du kunde ginga igång den igen tyder på något annat än mitt vatten-relaterade problem. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Har du prövat att be om ursäkt? Eller var det någon annan än bilen du kränkte? ;))) Sorry, kunde inte hålla mig...=) |
|
| jodu. Blött ute det kan man säga. Det har regnat konstant i 2 dagar. Är det plastkåpan alldeles vid rutan du menar. Den stora längst upp mot rutan allså när jag öppnar huven . Var sitter dessa relän som det kan sköljas vatten över då ? | |
| jag har tagit lös kåpan framför rutan nu . Det fanns inget balja där alls. Var bara hål så man såg någon stor svart låda. Nått med luften till cupen att göra antar jag. | |
|
Plastbaljan jag pratar om är precis den nedanför vindrutan i motorrummet, under "gallret" i motorhuven närmast vindrutan. I botten av den hade jag en vinklad gummipropp som var dränering - den ser ut som en strut med skalle (ca 1 cm i diamter) och den hänger i skallen så själva skallen är allt du ser från skålen - själva struten pekar neråt udner baljan och det ä genom struten som vattnet ska dräneras bort. Min strut var full med jord och smuts och således igensatt. Jag tror det var nummer 5 här: Länk Reläna sitter tillsammans med säkringarna i en svart plastbox - tror det var på förarsidan också precis nära vindrutan i motorrummet. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
jo jag förstår vad du menar. Men under mitt "galler" sitter ingen balja, det är bara plåt , så vattnet rinner bara under denna plast och sedan ner efter skärm Kanten. |
|
|
Då har du nog inte mitt problem - har du ingen balja kan ju inget vatten samlas och inget vatten som kan hamna på reläna. Du får forska vidare i slang/LMM-problemet istället och där kan jag tyvärr inte hjälpa till. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Byt gummibälg i vilket fall för den måste vara tät. Kanske den sprack upp mer vid hårdkörningen när motorkuddarna flexade lite mer än vanligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.