|
|
|
|---|---|
|
Det verkar skrivas alldeles för lite om en så pass dyr sak som partikelfilter... så det vore kanon om folk kunde fylla på med lite erfarenheter, bra o dåliga. Någon som rengjort själv? Funkar det bra? Hur gjorde du? Min bil (530D -05) har gått 23000 mil, enligt tidigare ägaren ska firman tvättat filtret isamband med reparation av frusen VV vid ca 18000mil (-käns så där) Hur vet man att det är ok? En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke | |
| Den är självrengörande och den funktionen startar endast om kylvätsketemperaturen är över 75 ° C och avgaserna har nått 240 ° C temperatur. vilket det är svårt att få till på vinterhalvåret... | |
|
Problemet är ju att filtret blir igensatt till slut, flera har försökt att ta loss och rensa ur filtret med diverse lösningsmedel - men det funkar i max 1 år, sen är filtret fullt igen och måste åter tas loss och rengöras. Signaturen gav900 avlägsnade sin PF på M57N2 och fick lägre bränsleförbrukning: Länk Mvh |
|
|
Nu har jag fått felet på partikelfiltret konstaterat... Jag är fortfarande intresserad av erfarenheter från folk som har tvättat sina filter, Man hoppas ju att det ska hålla på lite längre sikt också. Mitt filter geggade förmodligen igen när jag körde med trasiga termostater som många andra BMW ägare omedvetet gör. Igentligen borde man ställa sig och tvätta filtren utanför BMW´s huvudkontor i ren protest :-) eftersom de är så förbannat dyra! (gäller iofs alla märken) En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
| Har du dragkrok så kan du låna en husvagn eller annan tung kärra ut och släpa så ska du få se hur bränt det luktar avgastempen blir rätt hög med släp | |
|
Jag kommer att prova att skölja ur PF. Blir det ej bra flöde köper jag nog nytt från fixabildelar 7275:- istället för BMW´s 16900:-, (om ingen skriker rakt ut) En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.