|
|
|
|---|---|
|
Vart hos bilprovningen, fick nedslag på HC halten som var 2400!! på tomgången...extremt högt...när bilen varvades kom den ner till runt 150 vilket förtfarande är för högt...var ska man börja för att få ordning på den... ser att katalysatorn är bytt på den sen innan...men känns som det måste vara nått mer än bara katalysator....bilen är en 318 E46 -99 | |
|
Var katten REJÄLT varmkörd (inte bara motorn)? Fick anmärkning på min E36a i vintras (där katten sitter långt bak i avgaskedjan på e36) och det var en snöblöt dag så katten var inte tillräckligt varm trots normal motortemp. Efter underkänt så körde jag ut en runda på cirka 30 minuter i villakvarteren runt omkring på 2:an och 3an och fick upp värmen in katten och in på ombesiktning och godkänt utan problem. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ja har man inte långt till bilprovningen kan katten vatt för kall. Precis som Patrik skriver så har jag också alltid fått köra på 3'an till bilprovningen.. Har 5 kilometer till provningen och bilen vid normal körning blir aldrig tillräckligt varm.. Ligger o gasar på 3'an så är katten rejält varm när man kommer fram. Annars kan du kolla över dina lambdasonder så att dom är hela.. Kolla också så att du inte har läckage på avgassystemet.. |
|
| funkar det inte att köra den varm så tror jag som smajly att kolla ifall du har läckage i systemet någonstans.. | |
|
Hmms...njae bilen kan knappast vart varm när ja va hos bilprovningen....känns bara som 2400 i HC på tomgång är mer än bara en kall katalysator...den är lite svajjig på tomgången med.... ser att nån tidigare ägare pillat med vevhusventilationen....ventilen är ihoplimmad.... |
|
| Ja där har du nått att se över. Byt grejorna som är sönder och kolla lambdasonderna också så dom är hela. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.