|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
| Bilpriser är ju ett skämt och jag tror inte att det finns nån som tar sådana sajter på allvar. | |
|
Grodan: Där har du fel, var o kollade på en 530 för en månad sen o gubben som sålde bilen skulle ha typ 125 000:- och inte en krona mindre för att enligt honom var bilens värde 125 000:- enligt bilpriser.se :) Mao det finns nötter som tar även sådant på allvar ;) BMW M-POWER |
|
|
För övrigt när folk som säljer bilar klagar över hur dött marknaden är mm så ligger dem ganska högt i pris mot verkligheten men bilen i fråga och den länkade 530´n ligger helt ok i pris tycker jag. Sen att man dissar bud för ngn 1000:- hit o dit får var o en avgöra men det kan hända att dem tusenlapparna kan resultera í andra utgifter när man har bilen stående, utan att man har behov av bilen. BMW M-POWER |
|
|
Vadå, Bilpriser är väl bra. Jag fick min 540 några tusen billigare än vad dom tyckte till och med, fast jag köpte den på firma.... Men allvarligt talat, det var nog ett undantag, det brukar inte stämma särskilt bra, utom möjligen när handlarna vill byta in bilar. |
|
|
Bilpriser liksom: En nyligen fullservad 520 med nya däck, 20000mil 30.000:- Bilpriser igen: En 520, 20000mil 30.000:- Ehhhhhhhhh...! I verkligheten den första 520:n som är fullservad med nya däck är kanske värt 45000:- men efterom bilpriser inte har några ögon då väderas den första 520:n som den andra. Gino: Det har du rätt i. Att köpa eller sälja bil med bilpriser som hjälp är nog inte så smart. :) |
|
|
GINO: Absolut har du rätt där, ngn tusenlapp hit eller dit, får man säkerligen räkna med i "pruttttmån", såvida man inte har ett helt fantasipris, typ 125.000:- som du nämnde tidigare. Men vi valde att avstå även om vi blev erbjudna 7500:- i prutat pris alltså 37.500:- dels för att jag tyckte att jag inte ens kört fem mil med dom nya däcken, (dunlop sport 01) betalade bara för däcken ca: 6500:- monterat och balanserat, så då kändes det kanske"psykologiskt" att man enbart fick 30.000:- för den. Jaja, nog om det, vi alla vet ju att "bil" är nog den sämsta investering som finns ;-))) Än sålänge står "bettan" kvar och får nog ha hennne till till våran planerade frankrike resa, har fått en tjänstebil av årsmodel 2011, dock annat märke, och kan säga att komforten på e39an är nog svårslaget, även om hon har 10 år på nacken och fortfarande har nybilsdoften kvar :-)) |
|
|
Ethel: Jag kan förstå vilken sits du befinner dig i och 530´n du har är inget att skämmas för, får du inte den såld till det priset du begär är det lika bra o göra så som du har tänkt. För övrigt tror jag själv personligen att avsaknaden av skinn gör det lite svårare att sälja en E39:a då dem flesta föredrar skinn eller alcantra/mocca i en sådan bil inkl jag :) Lycka till med försäljningen. BMW M-POWER |
|
|
GINO: Absolut kan det vara så som du säger :-)) Tittade bland alla pappern till bilen, och kan tyckte att det varit otrolig värdeminskning, trorr nybilspriset på e39 lär ha leggat någonstans kring 300.000:- plus/minus 40.000:- elva år senare 30.000:- grovt räknat. Undrar om det finns något annat som har lika stor värdeminskning som bil?..;-))) förmodligen inte. ;-) Ps: GINO, det fanns en 525-02 på kvd såg jag denna vecka :-)) Länk |
|
|
Ethel: Bilar på KVD är för sådana som inte är kräsna :) Jag har lite mer krav på bilen jag skall köpa än dem som ligger ute på KVD ;) Det är jobbigt att vara kräsen men den smällen får man ta.... BMW M-POWER |
|
|
Så jobbigt för dig GINO att det är exakt samma bilar som står på aukt. BMW som på KVD. Det handlar bara om hur leasingavtalet är skrivet om hur avslut ska ske. Och den pliktskyldiga rekonden. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Vem säger att bilar hos aukt. bmw handlare är i toppskick? Hos aukt. BMW handlare kan man hitta både skruvade bilar, krockskadade bilar lagade i deras pajas verkstad i Bollmora mm Hittar man en fräsch bil så är det hos ngn pedantisk ägare som ett ex. kan jag nämna den svarta M3:a som MagnusSA försöker sälja. (Finns tråd om det också vilket du säkert har läst) BMW M-POWER |
|
|
Skön tråd det här, det finns nog inget som kan röra upp känslor så mycket som diskussioner om bilars värde. Jag är en av de "nötter" som tycker att bilpriser.se är en bra utgångspunkt för att bedöma en bils värde. Visst så är det ett lite yxigt verktyg då det inte tar hänsyn till själva individen och alla utrustningsdetaljer, men som jag har förstått det så baseras priserna på försäljningsstatistik (eller har jag fel?). Ju äldre bilen är desto osäkrare är ju värderingen också. Jag hatar skambud och varken ger eller accepterar sådana när jag köper eller säljer bilar, men att ha en nykter diskussion mellan köpare och säljare om prisnivån inte är detsamma som skambud som jag ser det. När jag köpte vår 530 förra året så hade jag bilprisers värdering som utgångspunkt och blev ibland väldigt oseriöst bemött av försäljare som enligt mitt sätt att se på det (och bilpriser.se:s) låg 20 -25' kr för högt i pris. Jag såg häromdagen att några av dessa bilar, nu ett år senare, fortfarande ligger ute på Blocket….! Det pris jag betalade för vår bil låg inom ramen för bilprisers värdering och jag tror att många fler än jag använder denna tjänst som referens vid bilköp. Dock kvarstår ju faktum att om man begär ett pris som ingen är villig att betala så får man behålla bilen, oavsett hur fin den är. Vill man sälja bilen så måste man sänka priset. Simple as that!! Ja det var väl mitt inlägg i debatten... :-) Mvh Olle D |
|
|
För att ligga överst kanske? ;) BMW M-POWER |
|
| Nån som har en pedantskött väsentligen rostfri E39 som är väl servad och underhållen med relevanta slitdelar bytta att sälja till mig för 15000? Jag köper den direkt, ska bara hitta nånstans att parkera den tills jag behöver den. :) | |
| Jag har en likadan lackad som din men saknar skinn och trä och plussar 8000 mil och farthållare/multiratt. Jag tror ett rimligt slutpris på min är runt 18 papp om den säljs så jag tippar på 25-30 för din just nu. Till vintern kan det öka en tusing då bilarna blir mer eftersökta som vinterbil. | |
|
Man vet faktiskt aldrig när det gäller BMW Har själv fått erfara det där om BMw De finns såna som verkligen ska ha bilen oavsett pris o såna som inte e villig o betala 20000kr för en i toppskick BMW har verkligen speciella köpare |
|
| Det är speciella bilar, åtminstone till känslan. | |
| Eller det har åtminstone varit det sedan 1982 men nu är väl frågan kanske. :) | |
| Enligt mig är de speciella bilar när det gäller allt | |
|
Kurdm_uppsala vill ha betalt för det han tycker bilen är värd, tyvärr inbegriper det hans affektionsvärde för bilen och det är inget konstigt med det, men det är skillnad på vad en bil är värd, vad en säljare vill ha och vad en köpare är beredd att ge. Åk till BMW och få den värderad om du tvivlar... Är du beredd att ge lika mycket för en 15 år gammal Mercedes eller Audi med samma utrustning? If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.