AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
24.862

Svag marknad för e39?

Sida 4 av 8
zi
2
zippelon
520d -07
Bilen ser mycket fin och fräsch ut.
Men det är som sagt marknaden som styr. Man får helt enkelt inte betalt för vad bilen egentligen är värd.
30 000:- är en magisk gräns på nåt sätt för många som letar efter en begagnad bil.
Mitt tips till dig är att sätta ut den för 29 000:- och säga det är prutat och klart.
Eftersom du känner att du inte har bråttom att sälja den så går du inte ner mer.
På detta sätt kommer du locka en hel del fler potentiella köpare till att komma och titta på bilen och även provköra den. Och är den då så fin som du säger att den är så har du snart en köpare på kroken.
Över 30 000:- tror jag tyvärr inte du kommer få för den.

Lycka till
JK
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Kommer aldrig sälja den för under 30000kr.

Jag har skrivit 32500 och att priset kan diskuteras men 29000 för mig är skambud
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Ska snart lägga ut ny annons på blocket för 32500kr och då är den den billigaste på bloket med tanke på skicket och hur fin den är
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
15k är skambud....men jag tycker inte 29k är det.
Har det så stor betydelse för dig om du får 29k eller 30k? Isf har man väldigt ansträngd ekonomi och bör överväga att inte ha nån bil alls, utan åka kollektivt.

//Marin
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Det handlar inte om att det är 1000kr skillnad utan det handlar om att bilen egentligen är värd mycket mer.
Om jag inte nyligen hade köpt en annan bil så hade jag inte släppt den för under 35000kr men behöver tyvärr sälja den så måste gå ner lite i pris.
Och allt under 30000kr tar jag inte emot
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kulören tillhör den mindre populära genom åren så många köpare väljer nog bort detta även om jag gillar den, svart , silver, blå är mera lättsålt har det visat sig.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Under de 2 åren jag haft bilen så har det varit så otroligt många som sagt att bilens färg verkligen är spec.

Dessutom tycker jag en silver e39 e riktigt ful.
Silver är bara silver o inget mer
Men denna färg är så jäkla snyggt om det har regnat eller om solen lyser
En riktigt spec färg
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om någon bjuder 10 % under utsatt pris så är det inte ett skambud. Okej att du tycker det är för lågt, sälj då inte, men det är fortfarande inte ett skambud.

Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Man ska aldrig förstöra affärerna för 3, 4 tusenlappar.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Egentligen tror jag inte nån bryr sig så där värst mycket om färgen på en bil för 30-40000:- om det är inte nåt extremt fult. Färgen bryr man sig mest om när man börjar komma uppe i lite högre priser.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Så känner iallafall jag att jag ikke släpper den för under 30000kr.

Jag tycker färgen är viktigt på en bil om det nu inte handlar om en bil för under 10000kr som man bara ska ha till att åka med från punkt A till punkt B, annars tycker jag färgen spelar stor roll
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Den där rattmuffen ser rätt kramgo ut och verkar sitta bra på ratten. Var hittar man rattmuffar som inte ser ut som skit och är gjorda i greppvänligt skinn, mocka eller vad det nu är det ska vara?
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag minns tyvärr inte vart jag köpte den
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
marin849:

De finns och köpa på auroexperten. En sån köpte jag till Mercan. Länk
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Det beror inte på en svag marknad för e39:or som bilen svårsåld, du försöker få ut dubbelt bilens värde...
Länk

If it works, don't fix it.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Efter alla svar som kommit in för denna rubrik så var svaret från S&S den roligaste och löjligaste av alla.

HAHAHAHAH tack så hemskt mycket för de sköna skrattat du gav mig
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Jag har oxå haft våran bil (e39-530) till försäljning, men verkar inte varit något seriöst, förutom massa byten osv... senaste bud vi fick var 37.500:-, men vi valde att avstå, men anledningen att då kan vi lika bra ha den kvar, och behöver inte lägga till 100.000:- till för att få en "uppgradering" tycker att för 40.000:- tar oss "bettan" bmw'n alltså från A till B på en komfortabelt och säkert sätt, sen är det kanske som vissa andra säger att man kanske har ett för högt pris, och höga miltal, men å andra sidan så vet jag hur jag skött bilen, samt att bilen inte har några fel. tittat på några e39 tidigare till min bekant, och då kan jag bara konstatera att man fick vad man betalade för, ovanligt billigt, då var den riktigt sliten som säljaren tyckte var i topp skick, samt att reservdelarna som var utbyta var primärt ifrån biltema, så då tycker jag att det blir lite" budget" över det hela.
Så kurdm, vi sa att får vi inte 40.000:- så får den gå kvar med oss i sittsen tills den säger stopp :-)) eller så stannar den i familjen. Och det är som du säger vad får du för dina 30.000:- om du nu vill köpa ngt likvärdigt??... jo eventuellt en nissan almera, ngt nyare årsmodel, så behåll bilen nästa år får du oxå 29.000:- för den.
Har tittar på sådana som gått 16-17 tusen mil och låter inte riktigt som jag vill, samt att våran gått 27 och låter som en spinnande katt, änn idag :-))) och inte en fläck invändigt.

Länk till min e39
Länk
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Tyvärr så är det många som vill köpa en BMW utan att ens veta vad en BMW är för något förutom att det är en bil då, de vet inte om hur det känns att köra runt i en BMW och ja allt med en BMW.
Och det gör att en hel del bara ringer och vill köpa bilen som om det vore en Nissan Micra de ska köpa.

Hade mer än gärna behållt bilen men som sagt har nyligen köpt en BMW 525iA M-paket som jag verkligen älskar att se på och åka med.

Så tyvärr måste denna underbara 523 säljas
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
S&S jag hoppas du går efter den oxå när du säljer din egen bil ;-)))
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Det hoppas jag också att han gör
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.