|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag har lagt ut min BMW e39 523 på både blocket och Autopower och har tänkt på alla era tips om bra bilder samt en bra annonstext och lämpligt pris, flera personer har hört av sig men inte lika många som jag trodde det skulle ha gjort. Är det en svag marknad för e39or eller vad är det som är fel här? Mvh Ara | |
|
Finns hur många e39 som helst till salu och debatt om problem med vevhusventilation och rost gör det inte lättare. Plus att det börjar bli fråga om gamla bilar som är inte alldeles bränslesnåla jfrt med modernare alternativ. Dessutom kanske säljare är lite väl optimistiska till vad de ska få för bilen... till rätt pris blir dock det mesta sålt ganska snabbt! |
|
|
Känner till det också men bilen har verkligen inte såna problem och den har riktigt lite rost för sin ålder och för att vara en BMW så inga problem där heller Dessutom har jag skrivit i annonsen att priset kan diskuteras så förstår inte vad som är fel |
|
|
Länk Är det denna ? Mvh Janne. |
|
|
Ja Janne det är den, Vad tycks om den? Har ägt den i 2 år och den har endast haft 3 ägare ink mig |
|
|
Bilen ser fin och välskött ut och att flera personer har hört av sig är väl bra. Att bli nerringd/nermailad på en E39 ska man inte förvänta sig och det räcker ju med att en seriös hör av sig för att den ska säljas. För att kommentera din annons så blir det lite inflation i "Jätte fin(a" som förutom att du använder det fyra gånger på bara några rader också är felstavat då det ska vara ett ord. Försök hitta några synonymer så blir det en mer naturlig text. Sen reagerar jag också på "Jätte fina vinterdäck 16 tum med BMW original fälgar men 1 av däcken behöver bytas" Om nu däcken är så fina så är det ju konstigt att ett behöver bytas... Om bilen vara varit annonserad fyra dagar och du redan ha flera som hört av sig så är det bara att avvakta lite. Normalt är nog att det tar lite tid att sälja en E39. Om priset är rätt eller fel har jag svårt att avgöra men det känns ju spontant som ett vettigt utgångspris. Finns andra som har bättre koll på äldre E39. ___ //Ulf |
|
| Det är ju faktiskt ruggigt med bil för pengarna. Men marknaden ser väl ut som den gör och många av oss värderar bilarna högre än den allmänna massan. Själv tycker jag man åker lika bra i E39:an som många modernare bilar, även om de inte har alla moderniteter. | |
|
"Antisladd och DSC" står det att du har.. Om jag inte missminner mig helt så kom DSC först till modellår -99, men det kanske fanns som extrautrustning redan 1996 ? Normalt och som standard har E39:an ASC+T som sitt stabiliseringssystem och det går ju inte att jämföra med ett "riktigt" DSC system, dvs ett system som hindrar att bilen kommer i sladd öht. ASC+T systemet förhindrar till en del "vidare sladd/spinn" när det väl har börjat s.a.s...främst kanske i tvära "hala" svängar när ett hjul börjat spinna och vid omkörningar i snömoddsträng så hindrar det sladd/spinn till viss del + att asc lampan blinkar frenetiskt som en påminnelse om att systemet är aktiverat och nu är det "lite halt" så ta det lugnt. Man kanske kan skriva att ASC+T är en "förlaga" till ett riktigt DSC system. Annars så ser ju bilen bra ut på bild iaf :) Vad gäller problemet med att sälja så är ett antagligen "prisrelaterat", det finns många E39:or att välja på i den prisklassen... Men visst, bilen ser verkligen bra ut och har trevlig utrustning och har inte rullat speciellt mycket heller, så omöjligt är det inte att få ut ungefär de pengar du begär.. Mvh Janne. |
|
|
Tror det är exakt som rille000 skriver angående varför begagnat priserna är så låga för E39. Helt klart mycket svårslaget fyndläge på E39 som hyfsat sportig och praktisk begagnad familjebil/bruksbil, åtminstone om man inte kör massvis per år. Men visst gäller det att undersöka karossen på rost och ha koll på den. Men tyvärr tror jag folk uppfattar BMW som lite läskiga att köpa begagnade vilket man får ha förståelse för. Massvis med importerade och många ex både modifieras och körs hårt av ägarna. Vevhusventilationen är ett problem , ja. Men om man följer en del tips här så bör man klara sig, extra oljebyte på hösten skadar väl inte och lite extra isolering samt gärna motorvärmare? Din E39 ser fräsch ut och det ordnar sig säkert. Det där med däcket blir kanske ett irritationsmoment vilket lockar till viss prutmån om du inte fixar till det? |
|
|
Tack för alla svar och ang däcket som behöver bytas är för att den gått sönder Själva däcken ser riktigt fint ut men tyvärr så var jag så dum en dag att jag hörde typ 600meter med bilen innan jag märkte att en av däcken hade för lite luft och bensinmacken låg bara några hundra meter bort så tänkte kan lika gärna byta däck där eller fixa luften men innan jag kom dit så gick hela däcket sönder på sidan annars så är vinterdäcken nästan som nya och bild på vinterfälgarna finns här på autopower, inga fula tråkiga fälgar Har nyligen köpt en 525ia 01 M-paket så behöver sälja den här annars så gör det verkligen ont att sälja den men har tyvärr inte råd med 2 BMW just nu |
|
| Har du nån rattmuffla på , ser skumt ut där | |
|
Ja det har jag Den är i samma färg som bilens trä så tyckte det såg snyggt ut och haft det så i 2 år nu |
|
|
Äh, jag tycker bilen ser riktigt trevlig ut, och annonsen duger. Skitsnygg färg, och den verkar välvårdad. Fast det sista ser men ju inte förrän man är på plats, men bilderna ger ett gott intryck i alla fall. Den blir säkert såld bara du har tålamod och väntar in rätt köpare. |
|
| Den ser lika fin ut i verkligheten och färgen passar verkligen bilen | |
|
Jag köpte en 523i -96, 18.300 mil för ett år sedan. Den var körd av en dam i 10 år och känns tight och fin i chassiet. Tyvärr har den lite rost i alla luckor och dörrar. Bra sommar och vinterdäck. Avgassystem i gott skick. 28.500 kr. Därmed skulle jag vilja påstå att en sådan bil borde kosta ca 23.000 kr idag, eftersom alla bilar tappar ca 20% i värde varje år. Ditt pris är med andra ord ca 10.000 kr för högt. För egen del kan jag säga att 17"/16" (sommar/vinter) är fel för mig. Jag föredrar 16"/15" eftersom däcken kostar hälften och inte är stöldbergärliga. |
|
|
När det gäller priset så tycker jag du har helt fel. Jag hellere behåller bilen själv än att sälja den för det pris du tycker en sådan bil kan vara värd, dessutom är det otroligt fult att ha 15 tum på en e39 eller på vilken BMW som helst Dessutom är det mycket skillnad från bil till bil |
|
|
Min far sålde nyligen en Volvo 850 1994 22000mil för 20000kr. Två ägare och extremt fin kaross visserligen. Men 20000kr för en e39a med 20000mil? Om den är i bra skick (japp sådana finns) skulle jag närmast ta det som en förolämpning. En nerkörd Renault Laguna kostar ju samma... Däremot tycker jag det borde vara större skillnad i pris mellan bilar i bra/dåligt skick. Och vid 15 års ålder/20000 mil anser jag att skicket skall vara helt avgörande för priset där en dåligt underhållen bil kan kosta 10k och en pedantskött med utbytta slitdelar och fin lack 40k. |
|
|
Jag håller med dig helt och hållet och som jag skrivit tidigare så är bilen i riktigt bra skick för sin ålder och motorrummet ser fortfarande nästan helt ny ut detsamma gäller inredningen ink förarsätet som brukar vara riktigt svag hos BMW bilar. |
|
|
Import och ej komplett servicebok(?) gör också sitt till att lyfta tvivel om det relativt låga miltalet. På det en rattmuff som får mig att associera till sliten ratt=långt miltal. Annars ser den som sagt fräsch ut. /Lasse |
|
|
Det är ju inte så att den importerades för bara ett år sen utan den importerades redan 00 och haft 3 ägare sedan dess ink mig själv och jag har haft den i 2 år och den förra hade den i flera år så detta är ingen bil som haft unga förare som kört sk.ten ur den. Och anledningen till varför jag lade på en rattmuff var för att jag tyckte att ratten var för smal för mina händer så det kändes skönare att ha på rattmuffen. Kom och kolla själv så märker du nog att bilen inte är så som du tror |
|
| Känns som överflödigt att nämna att avgassystemet iär i gott skick på en E39:a. Har aldrig hört någon byta avgassystem annat än p.g.a. uppgradering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.