AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.366

GPS/Navi i e38 740 1996

Hej, har lite frågor om GPS/Navi i e38 740 1996.

Är ganska sugen på en sådan där bil men undrar olika saker innan köpet. Bland annat teven som sitter i panellen. Man ser på blocket att inte sällan dessa bilar är utrustade med sådan utrustning som Navi.

Min fråga är om Navi/GPS blev installerade i dessa bilar senare på 2000-talet? GPS hade ju inte ens alla USa förband under Irak kampanj 2003. Och i bilar kom det ännu senare.

Är det en pekplatta på den dära teven? Känns liksom riktigt pinsamt att fråga säljarna sådana här bassaker.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
4:3-monitorn med tillhörande TV-modul och GPS på de tidiga E39 och E38 är rakt genom värdelösa. Se det inte som ett plus att hitta en bil som har den utrustningen. Inget touch, enda fördelen är väl att färddatorn är överskådlig på ett annat sätt än på bilar utan 4:3.
Men hur funkar då GPS utan touch?
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
GPS funkar helt okej, dock inte lika smidigt som med touch. Man får upp hela alfabetet på skärmen och en markör. Sedan flyttar man markören med vridratten vid skärmen till önskad bokstav och trycker på vridratten för att bekräfta bokstav. Medan man skriver försvinner bokstäver på adressnamn som inte finns dvs de bokstavskombinationer som är möjliga namn är valbara med vridratten. Funkar smidigare än det låter kanske. Man kan också välja en eller flera bokstäver som adressen börjar på och bläddra i en adresslista och klicka på rätt adressnamn.

Den gamla 4:3 GPSen är tyvärr föråldrad om än snabb i uppdateringshastigheten och tv:n funkar inte heller i sverige eftersom den är analog. :-( 16:9 GPS:en med en mk4 DVD navi är bättre men den är inte ny den heller.

BMW 4 Life
DI
31
DIRAVI
740iA -95
Jag köpte en E38 häromdagen, både TV och navigator fungerar klanderfritt.

TV'n har självklart komppleterats med en digitalbox i bagageutrymmet.

Kartorna var uppgraderade 2009, så jag tänkte ta och uppgradera kartorna igen, det är ju dags.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.