|
|
|
|---|---|
| har haft ett tidigare inlägg här om att motorn bluddrar vid 2000-3500 varv, och jag har bytt det mesta men inget hjälpte, så är rätt säker på att det är vanosen som strular, någon som vet hur man gör och är villig att hjälpa till (betalar) såklart, eller känner någon duktig mekaniker i stockholms trakterna som kan sin sak? har varit på olika bilverkstäder och dom vill bara byta ut hela enheten och det är inte så billigt, tacksam för alla svar. | |
|
Vad ska du göra med vanosen då?? /// |
|
| börja med det mest troligtvisa felet som alla verka ha, Rengöra samt byta o-ringarna, och kolla igenom magnetventilerna, | |
|
Har du kollat med Per Larsson på Bil & Motorteknik Länk Eller... Bromma Bil Motor AB Länk Kan inte tänka mig att dom inte är villiga att byta ut delar enligt ditt önskemål, dom kan säkerligen inte garantera att du blir av med problemet om dom byter delar baserat på din egen "felsökning". Återkoppla gärna hur det löser sig för dig i fall man skulle råka ut för samma problem :) |
|
| ja ringde till dom i huddinge, men lixom han sa att det verkar konstigt, för att är vanosen kass så hör man ett rasslande ljud men det låter inget från min, den bluddrar som sagt och har kopplat upp den 2 gånger och inga felkoder har dykt upp så ja vet inte riktigt | |
|
Vilket jävla miffo till felsökare du kommit i kontakt med! Så om vanos rasslar så är den pajj? Va det så han sa? Tycker jag han ska lyssna på en tex m5 e60 med få mil på mätaren. Låter som ett tröskvärk på tomgång. Alla vi som kör m3 e36 lär ha en rasad vanos isåfall! Är som bekant ett skönhets fel som beror på för stort spel i lagret på vanos växellådan och har som sagt INGET med funktionen att göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.