|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte höra vad det kan vara för fel då man hör missljud från bakvagnen vid lite skarpare kurvor som i t.ex. rondeller. Låter som att bromsen går emot (som det låter när man inte har belägg på klossarna) fast det slutar tvärt efter man slutat svängt. Kan det vara något annat? Något att oroa sig över? Är endast från vänster sidan. Tack på förhand. | |
| Kan tillägga att det inte "skrapar" konstant utan det gör det i en halv sekund, slutar, sen en halv sekund igen.. etc.. | |
|
Hjullager, hissa upp bilen och snurra/rucka på hjulet så ska du se att det är det som är problemet. Mvh Stefan |
|
|
Har precis haft samma fel. Har hissat upp bilen snurrat hjulen och inget låter. Har till och med kört bilen med alla hjul upphissade utan resultat. Ljudet som lät var inte ett malande ljud som hjullager brukar vara utan pulserande ljud. Som då man har en spik i däcket. Dock så lät det mer då jag svängde höger = borde vara hjullager ändå. Chansade eftersom man måste börja någonstans. Plus att då man hissar upp hjulet har man ju inget tryck på lagret. Och mycket riktigt så var det hjullagret. Med andra ord ökar ljudet då du svänger så borde det vara hjullagret eller något med knuten. Vad annat belastas vid sväng förutom länkarmarna som inte ger sådana ljud. |
|
| Kan tillägga att jag länge trodde det var bromsskölden. | |
|
Okej får ta och kika lite närmare på lagret då.. Om det nu är lagret, hur länge kan man köra med det och vad händer om jag kör länge med ett trasigt lager? Antar att det varit så ett tag.. |
|
| Om det låter när jag svänger till vänster i rondeller (tycker det låter som vänster bak) är det på vänstersidan jag ska byta då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.