|
|
|
|---|---|
|
Har varit bortrest en vecka och när jag kommer hem för att plocka fram bilen ur garaget så måste jag fylla på hela expansionskärlet med vatten. Det rinner snabbt bort igen. Det skumma är att det verkar läcka på baksidan av motorn för jag ser hur det rinner längs fästet på växelådan. Har inte hunnit hissa upp och kolla exakt var läckan är någon stans men kanske är det någon som har en hint om vad det kan vara? | |
| Glömde nämna att när jag fyller på igen så töms kärlet till 2 1/3 utan att snurran är igång. Detta måste ju betyda att läckan är i den höjden någon stans? Misstänker returslangen. | |
|
Låter som slangarna som går till värmepaketet dom går upp bakom insuget tror jag men vet inte om du ser dom |
|
| Ska plocka bort insuget idag för att komma åt och kolla alla slangar bakom motorn. | |
|
Problemet nu åtgärdat. Det var en slangklämma vid returen som hade gått av. Efter att ha svurit ett par gånger på att det är så jävla trångt att komma åt så är det nu fixat. |
|
|
Skönt att det inte var något värre och att du märkte det innan den gick varm |
|
| Jag värkligen. Hade inte varit kul att fått en sne topp. Var jävligt nervös på väg hem då den läckte. Stannade 3 gånger på den korta bit jag hade hem för att fylla vatten + att kyla motorn. Som tur var så snurrade vattet genom hela systemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.