AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.997

Vad händer ifall jag åker med en trasig stötdämpare/fjäder? E36..

jo
6
jockeee89
318i -91
Hej!
Jag är inte helt säker vad det är som hänt med min bil. Men när jag trycker ner bilen där bak på ena sidan så åker den typ inte ned nånting. Så första frågan är väl vad det är som är trasigt, stötdämparen eller fjädern ?:P
Sen undrar jag vad som händer ifall man kör med bilen endå?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har den ramlat ner så den är lägre på den sidan? i så fall är ju fjädern misstänkt.

köra kan du väll göra men risken att du sliter ut leder och skadar chassiet om du kör i gupp ökar ju. däck slits snett och väghållningen är rent av farlig. speciellt om de är annat än torr guppfri asfalt.

hissa upp, ta bort hjulet och kolla vad som är fel så fort du kan och kör så lite du kan.

BMW ownz
jo
6
jockeee89
318i -91
ja precis. Kändes som nånting där gick sönder när jag åkte och efter det så är den lägre på ena sidan och ingen "fjädring" på den sidan också.
Fjädern har säkert brutits av sista varvet. Köp 2 nya och byt på båda sidorna, så de är lika fräsha.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
På compacten är sista varvet på båda sidor av.. har kört så några år. Inga problem än sålänge..
Tanken är ju att byta och ska väl slänga på sänkfjädrar när jag trillar över några till bra pris.
Men som sagt så går det utmärkt attköra om det bara är så pass lite som sista varvet som gått av.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Smajly: en "fel" sänkt bil har sämre vägegenskaper. dessutom är hans bil sned och fjädrar inget på en sida.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.