|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis köpt K+DCAN INPA program och problem med att få systemet att fungera, provat en mängd varianter... Mitt problem nu är när jag skall gå in i INPALOAD så får jag ett felmeddelande direkt när systemet startas fel1: Warning REGISTRY VALUE failed in SubKey: H_KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Current ControlSet\Services\Serial May be there are problems Fel 2 är främme när man är inne i olika system och skall läsa felkoder: EDIABAS-ERROR ApiResultSets:Error #95 SYS-0005:Object File Not Found Api job errror or no such result Hoppas någon haft liknande och kan komma med bra tips | |
|
Interfacet för Inpa/Ediabas är enkelt, dvs ställer inga speciella krav som t.ex motsvarande för Carsoft eller vissa VAGCOM-varianter för VAG-bilar osv. Finns inte så stor anledning att testa med annat än just Inpa-interface, jag är lite undrande till din benämning "K+DCAN" osv. Nån CAN-buss är öht inte aktuell vid denna diagnos. Sen är det "bara" att installera programvaran och köra på. Ett ganska vanligt problem är om datorn endast har USB-portar medan interfacet kör RS-232, då får man sätta en adapter imellan. Vissa av dessa ogillas av många diagnosinterface, en som brukar funka bra är Aten UC-232A, säljs av Elfa, Dustin m.fl. Några (alla?) felmeddelanden som du beskriver är helt klart relaterade till Windows, prova gärna installationen på en annan dator om möjligt. FP |
|
|
Hej Folke, Tack för ditt svar, Skickar här en länk med det kitt jag köpt:Länk Skall prova med en ominstallation. Mvh DP |
|
| prova att köra installationsfilen som administratör, likaså programmet när du startar upp. | |
|
Glöm inte att installera obdsetup i ediabas/hardware/obd Det kan ge den felkoden om man missar det. Mvh DuNegro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.