AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.674

INPA EDIABAS K+DCAN Problem

dp
6
dp007
bmw 525
Hej,
Har precis köpt K+DCAN INPA program och problem med att få systemet att fungera, provat en mängd varianter...

Mitt problem nu är när jag skall gå in i INPALOAD så får jag ett felmeddelande direkt när systemet startas fel1:
Warning REGISTRY VALUE failed in SubKey:
H_KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Current ControlSet\Services\Serial
May be there are problems

Fel 2 är främme när man är inne i olika system och skall läsa felkoder:
EDIABAS-ERROR
ApiResultSets:Error #95
SYS-0005:Object File Not Found
Api job errror or no such result

Hoppas någon haft liknande och kan komma med bra tips
Interfacet för Inpa/Ediabas är enkelt, dvs ställer inga speciella krav som t.ex motsvarande för Carsoft eller vissa VAGCOM-varianter för VAG-bilar osv. Finns inte så stor anledning att testa med annat än just Inpa-interface, jag är lite undrande till din benämning "K+DCAN" osv. Nån CAN-buss är öht inte aktuell vid denna diagnos.
Sen är det "bara" att installera programvaran och köra på. Ett ganska vanligt problem är om datorn endast har USB-portar medan interfacet kör RS-232, då får man sätta en adapter imellan. Vissa av dessa ogillas av många diagnosinterface, en som brukar funka bra är Aten UC-232A, säljs av Elfa, Dustin m.fl.
Några (alla?) felmeddelanden som du beskriver är helt klart relaterade till Windows, prova gärna installationen på en annan dator om möjligt.

FP
dp
6
dp007
bmw 525
Hej Folke,

Tack för ditt svar,
Skickar här en länk med det kitt jag köpt:Länk

Skall prova med en ominstallation.

Mvh
DP
prova att köra installationsfilen som administratör, likaså programmet när du startar upp.
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Glöm inte att installera obdsetup i ediabas/hardware/obd
Det kan ge den felkoden om man missar det.

Mvh

DuNegro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.