AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.440

Nu har man hamnat där man inte vill vara efter bil köp

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Har upptäckt flera lackdefekter på bilen efter par dagar.

Har sen i torsdags försökt få tag på han som sålde bilen till mig men utan framgång.
Tycker dom har vilselett mig och inte talat om detta med dom stora skillnaderna i nyans på bilen.
Bilen stod mot en husvägen med endast en halvmeter i mellan bil o vägg och i skuggsidan.
Har efter upptäckt att tilloch med grundfärgen lyser igenom på vissa ställen.Även bakre stötfångare har en annan nyans + lite till.
Har mailat finans bolaget i dag o ringer dom i morgon.

Dom har vettat om det jag med efter jag ringde förra ägaren som inte heller han upplyste mig om detta första gången vi pratades vid o innan köpet av bilen.Det kom fram mer i helgen när jag pratade med ägaren innan

Jag anser att det är så pass mycket att dom får ta tillbaka bilen eller stå för en lackering.

Före köpet kunde jag nå dom dygnet runt dag kväll helg inga problem.
Nu är dom som bortblåsta.

Som sagt tidigare så ska jag prata med finansbolaget om detta i morgon.

Har varit inne på konsumentsidan och som jag uppfattar det så skulle säljaren ha påpekat detta för mig.

Och att dom med flit ställt bilen så jag inte skulle upptäcka omlackeringen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du menar att du inte flyttade på bilen eller undersökte den mer noggrant än så? Provkörde du inte heller? Är det en firma eller en privatperson? Tyvärr har du numer en ganska stor undersökningsplikt, och om hela sidan på bilen är "fel" så kan man tycka att du borde upptäckt det.

Därmed inte sagt att jag inte håller med dig om att det är dåligt, fult och beteendet i övrigt pekar ju på att de du gjort affärer med inte har rent mjöl i påsen. Frågan är vad mer som är fel på bilen? Krockad? Skruvad?
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Jo visst jag gick runt hela bilen kollade däck. skivor under ,startade motorn mm.Grejen är att man inte ser skillnaderna på nära håll .Sidan som stod mot väggen har 2 dörrar om lackeras man såg inte det när den stod i skuggan mot väggen. Så givetvis trodde jag att det var ok för hela sidan såg bra ut inga skador
Bilen provkördes o den går kanon inget fel så.
Man ser dessa defekter i olika ´ljus som att grundfärgen lyser igenom när solen ligger rakt på.
Jag ringde även ägaren innan jag köpte bilen men han nämnde inget av det då.Efter helgens samtal där jag frågade om något hänt kröp det fram att dom glidit av på vintern in i en snödriva med bilen.
och att inte han reklamera de detta lackjobb är för mig obegripligt
Så nog kollade jag bilen alltid men inte fan ställer man sig 10 meter bort och studerar lacken(kanske jag skulle ha gjort så här i efterhand)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Allt löste sig får bilen om lackerad All heder till bilfirman som gick med på det så fort. Nu ska jag ut o rasta Audin 277hk.Har fastnat totalt för det sköna ljudet avgaset ger vid på drag. HA DET :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad bra! En firma som vill fortsätta under samma namn fortsättningsvis. Det är lätt att missa saker man tar för givet när man kollar på en bil. Det har hänt mig med. Titansilver är väl förövrigt en av de svårare nyanserna att dellackera, så en helomlack blir bra. Eller åtminstone en hel sida gör nog att man inte ser skillnader så bra.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Ja nu när bilfirman betalar en del så undrar jag om dom inte ska få lacka hela bilen i stället.
Samtidigt som bilen ser ut i dag är det en ren fusklack för lite pålagt grunden lyser igenom här o där. på stötfångaren bak lyser det igenom överallt inte många my färg där eller grund.
Så läggar man bara rätt kulör redigt med färg + meryta så ska skillnaderna bli minimala knappt synbara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.