|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har før avsikt att byta olja i min bmw 740 som har en 5hp30 låda. Jag byter såklart filtret också. Oljan som var i var grønfærgad och ær væl førmodligen bmw orginalolja "lifetime"men den jag køpt ær rød. Det ska væl egentligen inte spela nån større roll vilken færg oljan har så længe det ær en ATF olja? Han som sålde oljan var iaf helt sæker på att det ær den jag ska ha. Det ær PENNZOIL ATF Multi-vehicle och den læmpar sig før lådor som vill ha dexronII & dexronIII å nå mercon tjosan. Jag har prøvat och søkt på forumet redan men hittade inget vettigt svar. På gs i Oslo så hade dom ju såklart bmw orginalolja på 20 liters dunk som dock kostade 5000nok och det kændes inte så aktuellt att køpa den. Dom hade istællet nån febiolja som skulle funka fint. Har dock denna pennzoilen nudå. Vore kul om nån kunde dela med sig om sina ideer om oljan :) | |
|
Verkar vara likadan som Valvoline marknadsför, Länk vs Länk Om man gör ett normalt oljebyte där endast 5-6 liter av 13.5 byts skulle inte jag blanda med den som är i (LA2634?). |
|
|
NEJ!!!!! Häll ALDRIG i något annat än Shell LA2634 i ZF5HP30!!! ALDRIG!!! Du förstör obönhörligen lådan! Jag vet, för jag har tyvärr gjort detta vid ett tillfälle! Dessutom jobbar jag på BMW, och är insatt i problemet med just ZF5HP30. Du kan visst köpa rätt olja, Shell LA2634 på BMW, per liter. Det är bara att ta med sig en dunk! Det går åt c:a 12 liter för ett komplett byte, och c:a 4,5 när man tar ned tråget endast. Det enda rätta är att spola ur lådan, så att allting byts. Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.