AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.310

Dension GW300, fel kablar, hur koppla?

Oa
8
Oasis
320i -01
Hej!

Jag köpte nyligen en Dension GW300 men missade att jag hade den äldre stereon med runda 17-pin. Jag har mailat till Dension för att se om de säljer kablar separat men får inget svar.

Min plan är nu att koppla in GW300-kablarna direkt på befintligt kablage med hjälp av grenkontakter och en hemmabyggd conector till "A-delen".

Jag har bifogat en bild över min lösning samt ett kopplingsdiagram på stereon:
-Länk
-Länk

1.
Stämmer mina kopplingar in i huvudenheten?
2.
Hur ska jag koppla kablarna som ska in på CD-växlarpinsen? Ska jag köra den röda och vita på Left in och Right in och sedan den svarta på valfri ground (se diagram A)? På den nyare varianten är den svarta märkt som "Audio common from CD-changer" vilket inte är samma som jord(?), så...
3.
Måste jag kanske lägga till en kabel från Dension-enheten och vart ska den sitta i så fall? Är det någon som har bilder på kablaget till en 17-pinvariant, hur många kablar går ut från GW-enheten i så fall?

Mina bilder:
-Baksida stereo:
Länk

-Befintligt kablage till stereo:
Länk

-GW300 med kabel
Länk

-Kablar som följde med (nya varianten som ej passar):
Länk

Någon kanske har en bättre lösning eller vet vart man köper rätt kablage, tacksam för all hjälp.
Går att köpa anslutningskabeln här:
Länk

Detta gör att det blir plug and play mellan Dension och huvudenheten, utan att klippa och skarva några kablar...

Oa
8
Oasis
320i -01
Som jag letat, tackar!

Case closed
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.