|
|
|
|---|---|
|
Hej. En rem håller på och gå av... jag vet dock inte om det är AC Remmen eller Drivremmen. Är det någon som vet en bild där jag kan se motorn med respektive drivrem och ac rem. Eller kan säga direkt om Ac remmen är på höger sida eller vänster? för där den e dålig är på höger.. | |
|
Kanske detta kan hjälpa dig: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Ovanstående gäller en M5025 från -94. Du anger ju inte vad du har för maskin, så... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Okej. Det är en 320i -93 med AC. Vore kanon om jag fick reda på detta. |
|
| Jag kan gå ut och ta en bild på detta om de underlättar? | |
|
Då stämmer bilden på länken jag skickade! /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Den långa "snirkliga" är till vattenpump o generator o den korta till AC:n /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Så här ser remmen ut nu.. Länk Hur länge kan dedär hålla tro? |
|
|
Byt remmen! Varken raketforskarkunskaper eller särskilt fet plånbok behövs :-) Halvsegt att bli stående med havererad rem ute på vägen.... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Kan någon hjälpa mig vilken jag ska ha som är rätt? Det måste va en av dom 2 längst ner? Tacksam för hjälp! |
|
|
Länk: Länk |
|
|
Gå in på Länk Skriv in de 7 sista bokstäverna/siffrorna i din bils chassinummer i rutan "Serienummer" Klicka på "sök", din bil kommer upp, klicka på "Bläddra bland delarna" Klicka på "Motor", klicka sedan på "Remdrift" Lite bilder kommer upp i underkant, jämför bilderna med verkligheten på din bil. Ta numret på just din rem och jämför med numret på remmen hos t.ex. Schmiedmann. Du borde hamna rätt, då. /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Tack så mycket för all hjälp e30cabbe! Mvh |
|
|
Det är lugnt, lycka till med bytet! Finns ett mektips här: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.