AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.037

"normal bil" som man sitter lite högre i?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!
Vill kolla vad det finns för "normala bilar" som man sitter lite högre i utan att vara en dyr, soppatörstig 3 tons SUV .(typ bmw x3 x5, audi q5 q7 volvo xc70 90 osv.)

KIA har en SUV/crossover, tror den heter Sorrento, kan va ett alternativ. Golf plus är ca 10cm högre men lite för dyr för att vara en golf. Nissan har en cool rymdliknande crossover som jag tappade namnet på, som kan va nått. RAV4 är intressant men för plastig o trist invändigt.

Kom gärna med förslag, måste inte vara en SUV utan crossover o vanliga bilar där sitthöjden är mer än vanligt är intressant.
Pi
96
PinnenX
325i-05
Kia Soul
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
lite gammal, men kanske funkar: Honda HRV
Subaru Forester
Hyundai IX35 (??) och Nissan cashqai ("typ") är två budgetvarianter som ser OK ut. Har ingen direkt erfarenhet av dem körmässigt dock. Tänk på att om du vill ha 4WD är det inte alla av dessa budgetmodeller som har det som standard.

VW Tiguan är annars en trevlig bil men den är lite dyrare.
VW Touran, billig bil som inte är så tokig. Ganska trevlig med DSG-lådan.
Skoda scout
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Varken X3 eller Q5 är särskilt tunga eller törstiga, en vanlig V70 väger ungefär detsamma idag och dricker mer.

Finns dock Mercedes A-klass, B-klass och Skoda Yeti med vad jag kommer på utöver dem som är redan nämnda. Och vi får inte glömma bilar som Subaru Legacy Outback, Volvo XC70 och A4/A6 Allroad heller! :)

//Bjersér
Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Bjerser,
Jag skrev också "dyr" , alltså en q5 skulle jag gärna vilja ha, men för dyr :)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jaha, då ber jag om ursäkt jag tolkade det som att den var dyr i drift, för begagnade X3 och Q5 finns ju! Då tycker jag absolut en Skoda Yeti är värd en titt, funderade själv på en sådan innan jag köpte X3an och det är en väldigt kompetent bil. Och det till ett bra pris!

//Bjersér
sa
101
salo
520d F11 -11
Jag har beställt en Skoda Yeti. Den fastnade jag direkt för efter att har provkört en del andra lite högre bilder, bla Hyundai just ix35 och Toyota Verso.

Jag har den via jobbet så jag beställde på rätt bra med utrustning, businesspaket och 4wd automat mm.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Håller med tidigare inlägg gällande Skoda Yeti. Verkar vara en klockren bil.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Är inte den där peugeot 3008 lite högre... Tycker den kan se lite tuff ut i vissa vinklar.

Länk!

Mvh Martin
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hustrun har beställt en VW CrossToruan. Klart fräsig design mtp på att det är en i grund och botten praktiskt och osexig bil.

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.