|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag vet att sug trim inte är det billigaste eller effektivaste sättet att plocka ut hästar, men är inte intresserad av 400+ id ags läget utan vill bara ha lite mer kräm. Har då en E36 325i -92. Efter att ha suttit och läst lite på diverse forum verkar det som om denna setup verkar rätt vettig för en bra peng: E36 328 insug, 535 E34 spridare och LMM, öppetfilter, extraktorgrenrör, race kat och 2.5" system. Sen avslutar man med en chippning. Har fått veta av många att det ofta är effektivare att mappa om orginal boxen än att chipa men betydligt dyrare, är det korrekt? Vad tror ni resultatet blir med dom grejerna på? Är som sagt inte ute efter massa hästar utan mest lite mer vrid och effekt på låga varv. Tanken är väl att bilen ska ut på bana för eller senare. Tack på förhand //Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! | |
|
alltså på 328or brukar man ju byta till insuget från en 325 så ja har svårt att tro att de skulle bli bättre åt andra hållet. vet dock inte men spontan tanke :) |
|
|
Har jag också hört, ska vara bättre flöde i 325 insuget. Men varför byter vissa då till 328 insug? Kanske är vid turbo konvertering? Kom på en annan sak också: Finns det nån annan orginal kylare som är större som får plats med lättare modifikation? Kanske 535 eller 540? //Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
|
att mappa är helt klart effektivast. att byta grenröret för mer kraft på lågvarv tror jag inte på, då de oftast är avstämda för vissa varvtal. 325 insuget ger mer kraft på högvarven och 328 tvärt om. bara att välja vart du vill ha ut mest drag, i princip samma som grenröret. iaf va ja upplevt själv. BMW ownz |
|
|
Som sagts, man gör tvärtom med insugen på 328 och här kan du se anledningen: Länk Jag köpte chip till en 525 -91 (samma motor som din om du inte har vanos?) jag haft och en liten, liten skillnad kan antydas + mätbart lägre förbrukning. Går nog att hitta billigt på ebay.de. I mitt fall var chippet inte lödat vilket gör det lättare att byta. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Hade jag vart som dig, så hade jag börjat med extraktorgrenröret, Race cat och blåset. Du kommer märka betydlig skillnad på orken, framför allt i uppförsbackar. Ska du bygga själv som är relativt billigt totalt, så räkna med c:a 4000-4500:- för hela systemet. Extraktor grenrör från Tuningshop.se Race cat och tex Japsdämpare på slutet från ridetch.se (bra priser där) Ska du få behagligt ljud så du även kan köra i stan, så sätt på en 2,5" oval c:a 25-30 cm lång dämpare srax innan bakaxeln (finns plats för det också där). Rör och dämparen under bilen köpte jag själv på Biltema för de var billigast. Där efter känt efter vad du tycker och sedan eventuellt gått vidare med insug senare. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.