|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har just konstaterat att vänster styrdon (ballast) har kastat in handduken på e39:an. Sökte lite på Ebay och hittar nya ballaster för så lite som knappa fyrhundringen vilket låter bra, men frågan är hur de fungerar? Är det någon som köpt icke original ersättare? Om man bara byter den ena, riskerar man felmeddelanden då pga ojämn belastning mellan original och billigvarianten? Ex: Länk | |
|
Som alltid: Man får vad man betalar för, det finns ofta en god anledning till att det är billigt. Att drivdonet kommer från Kina betyder inte per automatik att det är skit men man använder ju billigare komponenter. Inte sällan snålar man på filter för t.ex matningsspänningen med otäcka radiostörningar eller t.ex skenande varvräknare eller liknande. I länken ovan ser man t.ex att Imax är specat till 5,6A, dvs vid start pytsas inte ut mer än runt 70W, medan t.ex original Hella blåser på med drygt 110W under en kort stund. Detta har viss betydelse för hur snabbt HID-brännaren tänds upp och ger fullt ljus med vitt sken osv, vilket många brukar klaga på.. Men som sagt, utan att testa den aktuella produkten så spekulerar man ju mest.. FP |
|
|
Jag har faktiskt beställt ett beggat från skroten för 1000-lappen igår. Kändes som att det var bättre att gå på begagnat original än nytt pirat... |
|
|
Beställde ett drivdon från england i tisdags kom i fredags bara att skruva fast och klicka i. Lampkontakten är lite tight med funktionen perfekt. Länk På original drivdonet är det tryckt 4000h med ca 70km/h i snitt bör det bli 28 kmil. Dvs där min bil ligger nu. Alltså förmodligen dax att byta även väster sidas drivdon? Återkommer i denna tråd om drivdonet skulle krångla i framtiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.