AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.628

Vilken är bästa rostskyddsbehandlingen

mo
36
mogge5
320i limos 2004
Hej Jag har tittat runt på nätet ang rostskyddsbehandling blir lite osäker när en del säger så andra så .någon som har gjort rostsky och har lite att delge mig och andra

ms
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag har gjort rostskyddsbehandlingar på båda mina BMW´s som jag nu äger...Noxudolbehandling Bas + (eller något i den stilen).

Kostade 3600kr på 735:an och 4400kr till E39:an min.
Man får säkert räkna med dryga 4000-4500 pengar för behandlingen nu oavsett vilken modell/bil man har.

Det var något år mellan behandlingarna därav prisskillnaden + efterfrågan också, firman hade en del att göra när jag något år efter 735:an rostskyddade E39:an.
Naturligtvis så spelar modellen ändå en viss roll i priset och vilken av behandlingarna man till slut väljer beroende på hur skyddet ser ut innan.

Miljövänligare behandling än t.ex Tuff-Kote dinol pga att Noxudolbehandlingen är utan lösningsmedel.
Nackdelen med Noxudol är väl att den droppar och avger en del "klet" ganska så lång tid efteråt, men det betyder också att den har en bra krypförmåga under lång tid vilket naturligtvis är bra i de flesta fall.

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.