AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.049

Bmw 540 Stora ljudpaketet, bakre högtalare fungerar ej?

TF
8
TFKarlsson
Bmw 540i e34 touring -95
Tja!

Var och tjackade en 540 touring idag, vilken skulle ha 10 högtalare, bland annat i taket och grejer ovanför bagage-utrymmet och div, när jag sedan stoppade i en stereo för att testa så var det bara dom främre som funkade dvs instrumentpanel, A-stolpe och kick-panel.

Finns det någon standard lösning på det här eller är det bara att leta rätt på en avklippt kabel och börja rota i skiten det första man gör?

(har sökt, hittade inget vettigt)

Tack på förhand. Mvh TFK.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Koppla remotström på den vita kabeln i originalkablaget.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Eller förlåt mig, jag läste inte så noga. Funkar alla högtalare fram så får steget ström. Då är det troligen något fel på högtalarkablarna, alternativt sitter det inte några högtalare i.
TF
8
TFKarlsson
Bmw 540i e34 touring -95
Jodå högtalare finns där, men spelar som sagt inte. Får kolla det där med remote'n så att det är som det ska till att börja med, annars får man väl slita isär skiten.
TF
8
TFKarlsson
Bmw 540i e34 touring -95
Allt ser ut som det ska i fram, men får inge fart på't, har följt lite kablar och grejer men hittar inget att gå på, vart sitter slutsteget?
TF
8
TFKarlsson
Bmw 540i e34 touring -95
Verkar inte sitta något slutsteg i min efter att jag rotat runt som fan. Men var fan tar alla jävla högtalarkablar vägen eftersom att INGEN av dom går fram till stereon och dom passerar inte under baksätet heller vad jag kan se? Fett störande att bara lira med framsystem.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

När jag drog om ljudet i min bil så fick jag också klia mig i huvet en och två gånger. Högtalarkabel i kilometervis :D Det verkar som att alla kanaler går bak till steget, sen går det ett par kablar till varje högtalare, vilket resulterar i en jävla massa kabel.

På sedan sitter steget lite gömt bakom en plåt mot vänster bakskärm, bakom inredningen. Det är ca 20x20x6cm med halva ovansidan kylfläns, helt svart. De är bara leta, hittar du inget har du inget.
TF
8
TFKarlsson
Bmw 540i e34 touring -95
Har inte kikat bakom någon plåt dock, men jag har ju CD-växlare och ett batteri sitter vänster bak så det verkar som att jag inte har något alltså. Fett segt att börja rota i varför det inte funkar och dra nytt och skit, jag är EJ sugen! :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.