|
|
|
|---|---|
auxilia82 |
Hej Var och titta på en bmw 323- 00a coupe idag. nya vinterdäck, metallic, halvskinn, träinredning, 16 tums snikfälgar. servicebok. Priset var utsatt till 55.000 kr. Hittade följande fel: +Miltalet var 1500 mil högre än annonsen, 17300 till 18600 +Bromsarna skrek och gnissla, antagligen belägg slut. +Det klonkade i bakvagnen"DU DUNK" när man växla till tvåans växel, är det silentblocken som är slut eller något allvarligare fel och vad kostar byte? +Fann rostbubblor på vänster framskärm, enstaka på höger bakskärm, smårost på höger framskärm, några enstaka små rostfläckar på baklucka och sidan av bilar. Vad kostar det att fixa rosten? kommer den rosta ihop om nåt år? +Acn kylde inte super +slitet på förarsätet vid sidan, nötts antagligen vid in-utpassage ur bilen. +ratten började bli sliten på ovansidan Blir det så vid 18000 mil redan? Absen hade pajat igår också, kört i vattenpöl, abs lampan, antispinn och bromsbelägg lampan lös. Men det skulle han fixa nu i veckan+beläggen fram, kände någon verkstad kille. Fick ner den till 50 000 efter rep av abs, antispinn, belägg, motorn gick väldigt lent och den var väldigt fin invändigt annars, allt funkade, men den kändes endå lite suspekt på nåt sätt. Säljaren var vanlig medelsvensson i 50 års åldern. Är det ett bra el dåligt köp tro? Svårt att fixa rosten? |
|
Rosten går ju att fixa, men har det väl börjat är det skit. Kommer igen. Det låter som väldigt mycket fel och när du skriver låter du tveksam. Hade valt en annan om du är det minsta tveksam. Priset lät inte så bra heller i mina öron. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Kolla så inte det är sprickor i bakvagnen.. dyrt som fan att laga. Vanligt fel på e46 98-00. |
|
|
Kolla att bilen INTE har vevhus kompression! Ska dock inte förekomma med tanke på tidigare ägare men ändo! En Honda Civic Type-R som jag var och kollade på hade det så jag trodde handen skulle flyga bort! Dock är ju det en riktig busbil! Kollas på följande sätt: Ta upp oljestickan. Sätt ett finger över. Känner du "luft/tryck" mot fingret är det bara att gå därifrån och hitta en annan bil. Då är nämligen kolvringarna slut och DET är inte billigt att fixa. Skulle kosta runt 20 - 30 000 att fixa på Civicen. Annars tycker jag personligen att det låter som om du kan hitta en bättre bil för dom pengarna. Men det beror ju helt klart på hur mycket cash du har i övrigt, för har du råd att åtgärda allt så visst. Men tänkt då på att du kanske för slänga ut 10 000 på att fixa den (om du inte kan göra det själv) och då hade du istället kunna köpt ett fräshare bil för 60 000. Och snackat om "att ja känner en verkstads kille" ska man passa sig lite för. Visst han känner säkert nån som jobbar på en verkstad, MEN hur seriöst tror du jobbet blir gjort när han ändo ska sälja bilen? Gör inte som jag gjort många gånger och köp första bästa bil du hittar som verkar sjyst, vänta lite tills du hittar en bil som är BRA från början. Tjänar du på i längden... trooo mig! Eller om du kan meka själv köper du en bil som ägaren är ärlig med alla fel/skavanker billigt och fixar till den. Mvh //Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
|
På tok för mycket är min första tanke! Köpte en bmw e46 320-99 för ett tag sen. Då hade den lite lite rost på bak luckan. annars inga repor eller mer rost osv! Bra sommardäck på fina 17 tums fälgar Helt nya vinterdäck Hel svarta inredningen, såg ny ut. 11500 mil M-front Inga andra konstigheter allt funkade/funkar som det ska Full service bok hos bmw En man mellan 40-60 hade ägt bilen i 9år. Nu är min bil ingen 323 eller coupe, men jag fick ge mindre än vad du skulle få ge för denna. Men i betydligt bättre skick verkar det som! Så med denna infon så tycker jag det är på tok för högt pris med så många fel, och har det en gång börjat så lär det komma fler! Så jag hade tittat på en annan bil :) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.