|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 745 85a som jag lät en polare provköra han hade aldrig kört automat förut så han lyckades peta i parkering i 30 kmh lät INTE fint om lådan... Dock fungerar lådan tillsynes OK (går att vagga bilen på läge P vilket inte gick förut) Vad i lådan har tagit stryk? | |
PETER.O |
Hej, parken är en mekanisk låsning av utgående axel i lådan. Det är ett grovtandat kugghjul som det går in en hake i. Hjulet sitter på splines på axeln så dom kan ha glappat upp lite, kolla även så kardanknutarna och drivaxelknutarna ej blivit skadade.För att komma åt hjulet i lådan räcker det att ta bort bakre gaveln på lådan, du behöver ej ta ner lådan. Min 735:a går också att vagga lite i parkläget, så jag tror inte det är någon fara, men man kan ju alltid kolla om man hittar något som är sönder. Mvh Peter |
| Har åkt med folk som både fått i back och P-läge i sina bumsar. låter inte snällt men har inte orsakat några dokumenterade haverier. Jag tror det är lungt. | |
|
Byt olja och ta ned tråget och rengör det... |
|
|
Det enda som borde ge sig när man får i P i fart borde vara kugghjulet och haken som peter.o beskriver. Bakaxel, hardyskiva, knutkors och liknande har nog förstås fått smaka på. Inga problem att ta ner gaveln på lådan och kolla. Men fungerar lådan är det nog inget att bry sig om. Men man skall nog inte hänga bilen på p-läget i några backar i fortsättningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.