AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.552

Hur komma in i mittkonsoll bak E61, aux-in

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Någon som vet hur man kan ta isär mittkonsollen bak på en E61:a? Har två cigguttag och aux-in där och jag vill komma åt den senare (ljudet). Vill koppla in mig direkt på analoga sladdarna då barnen sparkar sönder pluggen där bak hela tiden.
Mi
1.167
Micleg
Ingen som vet detta?
Mi
1.167
Micleg
Nu har jag fått isär AUX-panelen och lyckats löda dit en förlängningskabel som jag dragsäkrat och gömt hela vägen fram till fotutrymmet där 3,5mm-proppen från laddare med iPhone line-out kommer ut.

Min rekommendation är att välja USB i F10/F11 om dom fortfarande sätter AUX-in där bak för dom som inte väljer till USB.

Nu har jag två AUX-in-kontakter till samma line-in, så endast en av dem ska användas åt gången. Jag slipper i alla fall ha en sladd som går till baksätet och som sparkas sönder av passagerare.
Mi
1.167
Micleg
Några diagram:

Länk
Länk

Panelen bak måste tas loss för att komma åt kontakten. Det är några klämmer som måste klämmas undan med t ex kreditkort.
Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Hur får man loss monteringsdetaljen i länk #2. Min sitter utanför i överkant, men jag kan i övrigt inte rubba den. Bara en irriterande detalj, förmodligen har förra ägaren sparkat till nån 12V kontakt och den har hoppat ur sitt läge...
Mi
1.167
Micleg
Det var ett tag sedan men jag använde ett kreditkort som jag stack in på fyra (?) platser och på så sätt snäppte loss klämmorna och kunde sedan lyfta ur insatsen med kontakt och kabel.
Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Master Card eller VISA? :-) Tack för tipset, jag provar mig fram och ser om jag får loss den!
Mi
1.167
Micleg
När jag tänker på det så var det nog ett Jet-kort.

Hur som helst var det bara klämmor som man bara stack in något mellan dess två delar. Jag fick tipset från en BMW-verkstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.