AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.482

Era åsikter om Fälgar E30

Ekin
ja råkade hitta en uppsättning fälg+däck som suttit på en E30, jag är i behov av nya däck och dom här var så gott som nya och priset är bara däckpriset.

Jag undrar om ni tror att den här fälgmodellen skulle passa på E30, ja e lite tveksam. har ni några åsikter? kanske nån har nån bild av nåt liknande.

Länk

Ser helt ok ut, krysseker är aldrig fel på en E30 även om dom ser lite ovanliga ut.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tror det skulle se lagom ut. En lätt modernisering med lagom storlek och ganska diskret. Det är när det börjar bli 17-18 tum och modell 2000-tal det börjar spåra ur på E30. Det där blir nog smakfullt och lite anknytning till de BBS krysseker som är samtida fast med en lite modernare touch.
Ekin
de va ju positiva kommentarer hittills iaf:) kanske man borde kolla på dom.
Roffa1
Ursäkta om jag är rättfram o ärlig: Fälgarna ser helt vedervärdiga ut, det fulaste elände jag någonsin sett på år o dag. Dessutom skodda med tjocka fula ballongdäck.
Ekin
jodå, ja frågade efter era åsikter...men de ja reagerade på, sen när e 50 profil ballongdäck? skulle aldrig vilja ha nån lägre profil iaf..förstör bara komfort och fälgar..

original e ju 195/60 15"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
De påminner lite om TSW Hockenheim (som jag hade en gång i tiden på min E34, typ 15 år sen eller nåt).
Roffa1
Titta vad fräckt det ser ut med 215/30-18" dessutom med utmärkt komfort trots M-sport pkt med hårda Bilsteindämpare,osv.

Länk
Så här skall det se ut på en E30: Länk

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
18" och 30-profil är för mycket på en E30. En annan era... Ok, det ser inte anskrämligt ut.
Ekin
Roffa1> personligen hatar jag såna där uppsättningar.
ingen som helst nytta av den storleken. rullar bara tungt, bilen känns slö, tungstyrd, drar åt alla håll.
och minsta lilla grop och du har en buckla i fälgen, funkar kanske som glidarbil i stan, men inte som bruksbil/busbil på landet.

AKN> Snygg bil, din?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.