|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Okej. Ja jag får se imorgon som sagt ang Lambdorna. För när jag bytte givaren, så kändes allt bra. Nu någon vecka senare så kom blöddret igen. Jag får se hur det går imorgon efter rundan. Det satt även en kamaxelgivare på ut sidan va??? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Vad har du mer bytt på din Jonnypower? Satt och funderade igår på tändspolar och dylikt, men tror endå inte riktigt på dem eftersom bilen startar klockrent osv. Som tex när jag fick blöddret i förrgår, så vrider jag bara av och startar henne igen och allt går som det ska med en gång. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
ch85ab: Hade du även bytt kamaxel givare på utsugs sidan? Möjligtvis ingen bra länk till detta? Jobbigt eller sitter lika smidigt som på insugs sidan? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Hej, den är mycket enklare att byta än den på insugssidan. I princip är det bara att plocka av kontakten, skruva av skruven med en insexnyckel och sedan dra ut sensorn. Den sitter i främre vänstra hörnet av motorn(sett framifrån), på VANOS. Lite svår att se är den, men med en spegel eller med känseln ska du nog hitta den, bara att följa sladden. :) |
|
|
Tack. Likabra att byta den också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
du har en guide på "gör det själv" delen ! Jag börjar se något sorts samband med detta blödder och att jag har ett litet tjut när jag gasar lite, läst någonstans att det kan vara avgasventilen eller något liknande som börjar ge upp. |
|
|
Det tjutet har jag också. Låter lite metalliskt tycker jag. Typ iiiiiiii ljud. Kommer på min mellan 2000-2500 varv. Har lyssnat under huven och får det fan bara till luft filtret, men ska kolla upp som du skrev också. Nu har jag kört en runda med de nya lambdorna på plats och bilen går klart bättre och inget blöddrande idag. Men vågar inte hoppas på för mycket. Får se hur det är över helgen. Bara att hålla tummarna. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Uppdaterar tråden och lite som gjorts och om någon har eller får liknande problem. Har satt på bränsle trycksregulator och bilen går kalas nu. Inte haft något blödder hittills. Verkar som den tappat tryck eller nått. Bilens respons blev mycket bättre och framför allt mellan växlingarna också. Det som är gjort totalt nu är Kamaxelgivare på både in och ut sida är nytt. 4 stycken nya lambdor. Fick något blödder endå ibland. Satte på bränsletrycksregulator och det var som bilen blev pånytt född. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Intressant! Var den svår att byta? |
|
|
Satte på en bränsleregulator BTR-04. Kan fixa foto på det tills imorgon om du vill se hur det ser ut. Annars var det inga problem. Använde snabbkopplingarna som sitter på till soppan osv. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Lite uppdatering fall någon får liknande problem och få ett slut på tråden. Efter bränsletrycks regulatorn på plats, så vaknade bilen som även skrivits innan. Kört c:a 500 mil sedan dess och den fick någon nysning/hack vid c:a 200 km/h. Även EML lampan tändes till i slutet nu. Batteriet laddades upp och visade sig vara okej, men blivit lite sämre pga lite kortare uppstarter vid test körande under vintern. Eftersom bilen gått snart 22000 mil så valde jag att även byta alla tändspolarna nu. Bilen har blivit som nyfödd igen. Inga nysningar och inga ojämn heter på tomgång osv. Är riktigt nöjd nu. Tråkiga i det hela är att feldiagnos gav inget heller. Antagligen för den gick som den skulle när allt fungerade. Var ju bara ibland som den strulade/fick eget liv. Om det kunde hjälpt från start med Tändspolarna kan jag inte svara 100%, men nu vet jag att allt är bytt och bilen går som den ska. Tack för hjälpen under resans gång för tips/råd osv. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.