AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
795

lowrider högerbak

Mi
122
Micke77
540i -95
Hej !

Bilen e39 540 -96 sedan

Fick ett fel pling i min knappt läsbara display, tror efter lite letande här på forumet att de står "self level susp inact" och bilens högerbak däck e väldigt nära karossen de vänstera verkar ha normal höjd. Lyfte upp den på domkraft och kolla om nått sprungit läck men hitta inga tydliga spår på de så hissa ner igen och då pumpa han upp sej "skitbra" tänkt jag och tog en provtur men 1km så varna den igen och hade sjunkit ihop igen. Söker tipps på vad göra tacksam för svar .

MvH Micke
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Låt den pumpa upp sig på ett tyst ställe. Stäng av motorn och kryp runt hjulhuset och lyssna efter pysljud så hittar du nog en läcka någonstans. Om inte så kan du göra samma sak fast i bagageutrymmet - bort med golv och reservhjul först och lyssna.

___

Min bil: Länk
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Helt säkert en luft-fjäder som gått sönder.
Kan mkt väl vara så att den bara läcker när den är i driftshöjd.

enkelt att byta och kostar inte mkt heller.
Mi
122
Micke77
540i -95
Va nere i garaget nu väntade tills den pumpa upp sej lyssna ,lös å kände men icke allt verkar helt ,lät den stå ett bra tag för å se om den håll sej i samma position vilket den gjorde. Körde ut och då va de kört igen .Verkar som den håller trycket när man inte kör.

"hajen" är luft-fjädern lätt att byta på en sedan? hur kommer man åt upptill?

//Micke
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Aha, missade att det var en sedan. - då vet jag inte, har bara bytt på min tournning och det var lätt... - Sorry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.