AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.853

Någon med info om denna 635:a?

Är säker på att denna annons varit ute på blocket minst 3 gånger tidigare!
Under förra året senast- nu även på Powerbörsen. Dock utan foto där på blocket finns:
Länk: Länk

Tycker bilen i annonsen är ganska "klockren". Svensksåld, få ägare, låga mil, skapligt pris. Dock automat som troligen drar ner pris och intresse.
Jag har varken ringt på annonsen eller åkt och kikat på bilen.. Är det någon på AP som gjort något av detta? Ligger det en "gravad hund" eller varför är bilen så svårsåld?? Är inte det ett bra tillfälle att köpa en samlarbil med obefintlig värdeminskning eller??
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

3 saker som får mitt intresse att vara "svalt"

1. Som du nämner, automatlåda.
2. Komfortstolar.
3. Den helröda inredningen som mest påminner om en 80 tals jänk, tex Chevrolet Caprice.

Annars tycker jag den verkar vara "rätt" bil för pengarna.

Mvh Patrik

Håller med Patrik på samtliga punkter ovan!
Komfortstolarna är inte roliga nånstans, varken sköna att sitta i eller vackra att se på.
I övrigt, så är jag nästan säker på att samme ägare försökt sälja den i många år.
Bilen har stått avställd sen -06 (senast godkända bes 06-06-07), och jag tyx minnas att just denna bil var ute till försäljning samtidigt som jag sålde min E24, våren 2007.
Om jag nu minns rätt, vill säga....
Jag tycker priset ligger lite högt, marknaden för tyska sportkupéer från 80-talet är ju inte så där jättestor precis. Kanske en av anledningarna till att bilen inte blir såld? Det börjar dessutom bli lite svårt (dyrt) att hitta delar till dessa klassiker - om du t.ex. tänkt köpa och byta ut inredningen mot en i lite mer sansad kulör...
Annars är det fantastiska vagnar, kommer fortfarande ihåg hur jag flinade när jag gick in i garaget och anade hajnosen där i mörkret. Leendet sprack upp varje gång man tände ljuset, satte sig i bilen, vred om nyckeln och hörde farbror M30 mullra igång :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Den Gröne: Länk
Tack för svaren!
Ni har båda, säkerligen, rätt. Är också säker på att annonsen (med samma bilder, text och utrustningslista) varit införd ett flertal gånger. Uppenbarligen mycket svårsåld.Den röda inredningen känner jag mig klart tveksam till- ett hav av rött..Dock väldigt 80-tal, vilket ju passar bra. Stolarna ser väldigt tråkiga ut och tydligen obekväma..

Någon från AP har säkert varit och tittat på den, men även om den är riktigt fin irl så känner jag mig tveksam. Men ändå liiite sugen.. En 635:a var ju verkligen en "våt dröm" för många år sedan..
cs
6
csj
635-86
528 touring-00
Hej stockbroke
Vacker kaross, vacker bil, med eller utan automat. Bilens formspråk förlåter även en röd klädsel. Kolla bilen, ta ent titt, provkör. Kör själv ett rullande renonoveringsobjekt, året runt, hur kul som helst. Visserligen blå inuti, och med den förhatliga automatlådan. Funkar kalas.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.