|
|
|
|---|---|
Kristian_B |
Hej. Skulle behöva lite hjälp. Jag har en 525 -88 med en motor och drivlina från 525 -92. Jag har nyligen köpt bilen i detta utförande. Och problemet är att jag tycker att den inte går så bra. Känns trög på låga varv och "bromsar sig" lite. Känns som att det finns mer att ge. Tycker den går orent under 3000 varv/m men efter ungefär 3000 varv/m på 2:an så går den bra och rent. Men på andra växlar och varv så känns den så trög. Vad kan felet vara??? Motorn är eftermonterad så vad kan ha missats vid montering? Kan nån styrbox vara trasig, eller felkopplad? För det är ju bara inte o stoppa in en 24v i en -88. Elektroniken skiljer väll mellan 12V och 24V? Sen så är luftburken upskuren i framkant, ett fyrkantigt hål. Tror detta är så pga. mer luft in i burken och fränare ljud. Sen så sitter det ett större avgassytem på den efter katten. En kompis till mig monterade ett koniskt öppet filter från KN. Hans 535 -90 gick mycket sämre med det filtret på än orginal filter. En otrolig skillnad! Samma grej där, känns trög, känns som motorn tvekar på högre varv. Tar lång tid på sig att varva upp, och slutar nästan varva efter 4500 varv/m! Jag tror att detta beror på värmen i motorutrymmet, motorn får i sig varmluft, filtret är inte avskärmat. Kan det vara lika för mig?, min box är uppskuren. |
|
Det första jag skulle kollat upp är styrboxen så att det är rätt sådan. Läste här på forumet om en som hade en 525i 24V med en styrbox från en 520i 24V, bilen fungerade men den gick nog inte så bra, kan ju vara fallet med din bil. Är hålet i luftburken jättestort? Kan vara så att det blir sämre med ett jättehål som drar i sig vamluft och att "luftmotståndet" blir helt knas, prova med ett original. Inte mycket till hjälp kanske men lycka till i alla fall. /David |
|
|
Kan säga att jag har samma problem, men bara när den e kall BMWCS Nr: 4798 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.