|
|
|
|---|---|
|
Får tyvärr också ansluta mig till skaran som har problem med att få M3 an att gå ordentligt… Fantastiska maskiner när de går som de ska, men är inte lätta att felsöka… Har läst alla trådar jag hittar om liknande, men behöver mer hjälp. Hoppas att kunna gå till botten med detta och förhoppningsvis också hjälpa andra? Bilen är en 3.2 -96 Vid kallstart går bilen hur fint som helst, men när den blir varm så börjar problemen. Dålig tomgång, antingen för låg eller för hög (oftast för låg). ”Pendlande effekt” Känns precis som typ 50 hk kommer och går… Ibland när man trycker på gasen kommer den hur fint som helst och ibland känns det som det saknas ett gäng hästar. Där saknas liksom lite av den sista gnistan som ska finnas i denna motor. Följande är bytt: Luftmassemätare Tändstift Tändspolar (provade från en bil jag vet är frisk men gjorde ingen skillnad) O-ringar till magnetventiler Magnetventiler är omlödda Vanosen kan låta lite ibland, men det är väldigt sällsynt och i så fall oftast bara någon sekund när jag startar motorn om den redan är varm… Knackar till lite men blir sedan tyst. | |
|
löser du det här problemet så får du posta hur du gjorde sedan. har ju exakt samma problem med min -96 ska pröva med nya magnetventiler så fort jag får min reservdelsvanos. har du prövat så m-ventilerna fungerar? mina verkar inte göra det iaf för jag får dom då inte att klicka med batteri. jag fick tipset att pröva att rycka sladdarna till m-ventilerna? börja med vänstra och sedan högra o se om bilen går något annorlunda. har inte hunnit pröva detta själv än dock. tändspolar har jag också bytt (alla 6) utan någon större lycka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.