|
|
|
|---|---|
| Min 530 -04 började ryka vitt, så jag stannade och konstaterade att jag iaf kan köra hem den eftersom det inte var mer än några kilometer hem. Men när jag kommer in på gården så har den även börjat knacka. Läste då här på forumet och kom fram till att vevusventilationen var igensatt, så den byttes. Efter det provstartades den, röken hade minskat men knackandet fortsatte. Fick då höra att det kunde ligga olja i intercooler medmera, Därifrån tömdes då ut ca 2dl olja. Satte ihop allt men den knackar fortfarande. Någon som har tips på vad jag ska prova? | |
| Kan jo ligge mange liter vatten i avgas systemet(hvis du har tur),så du må kjøre en del mil før det forsvinner | |
|
Har inte försvunnit glykol från behållaren och det är ingen kondens i avgasröret heller ( har haft lös avgassystemet ). Symptomen stämmer in på igentäppt vevhusventilation och filtret som satt där var helt igentäppt. I samma veva började den också varna för försämrade avgasvärden. Jag har som sagt tömt och tvättat intercooler, insug och alla tryckrör, för dom var fulla med olja. Men är det något annat som brukar gå sönder efter att vevhusventilation täppt igen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.