|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med elhissen på förarsidan. Har fungerat felfritt tills förra veckan då jag skulle ner med rutan. Ungefär halvvägs när så smäller det till som fan och hissen stannar av och rutan hoppar fram 1-2 cm ur spåret. Tryckte på knappen igen och rutan åkter ner. När jag skulle upp med rutan igen hände samma sak fast rutan hoppade tillbaka till ursprungsläget sedan såg jag att det blivit flera repor på rutan av smällen. Jag har haft upp dörrsidan men kan inte se vad som är problemet. Nån som varit med om nåt liknande? Är tacksam för tips. | |
|
Nu är jag inte säker hur det ser ut på dessa innanför dörren. På gamla E36:an finns det 2 stycken sockerbitar som går i en skena längst ner i dörren som brukar bli slitna och kan gå sönder. Resultatet blir att rutan missar sitt läge och kommer snett. Varpå även ena armen bröts på min gamla E36:a. Nu på E46:an har jag inte kollat hur det ser ut ännu. Men brorsans Touring 02:a gick sönder höger bak och där var det den vita plastbiten som sprack varpå vajern lossnade, Länk Kanske även sitter liknande i framdörren om det är det som skett för dig också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Har nyligen haft samma problem på min E46a bytte hela elhissmekanismen på grund av dåliga wirar (stavning?) den har iallfal funkat perfekt sedan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.