AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.273

325i lci eller inte

M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Det är så att jag inhandlat en 325i touring 08 E91. Jag är dock inte riktigt med på noterna om det är "LCI" eller inte.

Bilen är producerad 2008-05.

Jag har inte hämtat bilen än och har inga papper att utgå ifrån. Tänkte dock inhandla lite godis till bilen och som jag förstår är det en del skillnad på lci och inte.

Sedan fråga nummer två, jag har m-paket. Är det andra speglar med detta paket?

mvh
Nej, det är ingen LCI (facelift) du köpt. Bilar tillverkade fr.o.m. 2008-09 är LCI.
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Är det den vita som såldes på KVD? Den såg riktigt fin ut, grattis!

Tror inte speglarna på M-sport skiljer sig från standard

Ingen skillnad på speglarna mellan M-sport och vanlig. Däremot är det stor skillnad på speglarna mellan LCI och de äldre. De gamla speglarna är otroligt snygga men lite för små, LCI speglarna är klart mer funktionella.

Tack vare att din bil är en 08 har den den uppdaterade motorn med lägre skatt och förbrukning.
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Tack för alla svar!

Bilen är ju mest till för kärringen och min dotter. Men pappa skall ha kul han också så har lagt en beställning på kolfiber- splitters, njurar och spegelkåpor. Tror det kommer bli riktigt snyggt mot den alpine vita lacken och panorama taket.

Sedan skall jag tona rutorna men vet inte riktigt vilken %toning jag skall köra på?

@weismuller

Visst blev det den på kvd. Det fanns en del skavanker men jag är lite utav en hobbyfixare så det fixar jag till själv. Minus för bilen egentligen var att det var textil inredning och att det saknades navi. Men men man får inte allt.

@Kristoffer_L

Ok, visste inte att motorn var utav den nyare varianten. Men det var iaf en positiv läsning!
Roffa1
Förutom större backspeglar så har även LCI:n en helt annan design på motorhuv och baklysen.
Det är väl framförallt på huven o baklysen som man ser att det är en LCI.
Glöm inte njurarna. Man slipper ju mjölkmustachen på en LCI.
Snyggare frontspoiler är det också. Coronaringarna är ju godkända att använda som halvljus med på dom nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.