AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.838

Chiptrim av sugmotor - Autostable, har någon erfarenhet av detta företag?

DK
118
DK83
335i - 08
Hej,

Jag är en nybliven bmw-ägare och har precis skaffat medlemskap här!

Nu till min fråga: Jag har varit i kontakt med Autostable som chiptrimmar bilar. Om man kollar upp vad de kan få ut ur min bil (325xi 2006 E90) så blir jag lite fundersam. Enligt deras hemsida, och de själva, så kan de få ut 250hk/275Nm (218hk/250Nm). Vridökningen är inget konstigt men 250hk???

Vad tror ni?

Ps. de har något fel på bilväljaren (från deras leverantörs hemsida) så det blir fel att välja 325 och därför måste man välja 525 istället för att få de rätta siffrorna.

Tackar på förhand.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Låt dom bevisa det, med bänkning före och efter, turbobilar och dieslar är ju tacksamma, men en modern sugmotor har i stor sett varit meningslöst att chippa det brukar kunna bli dyra pengar per hästkraft och det lovas och lovas utan test före och efter så kan man lika gärna välja OLW eller Estrella till fredagsmyset typ om man vill chippa:)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
+32hk i en sugmotor med endast mjukvara? Låter sjukt mycket. jag fick +8hk när jag gjorde det på min 2006a.
DK
118
DK83
335i - 08
@Hasso, enda företaget som bänkar före och efter är tbracing i Ålem. Tyvärr så har jag inte hittat något annat företag som gör det. Det hade varit väldigt intressant och se om det verkligen stämmer!

@Pavel, hade du samma motor mig? Och hos vilket företag utförde du chippet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.