|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Han säger att den tog slut efter förra sommaren och kopplingen gick i botten innan han bytte den. Produktionsfel eller slirats slut? Eller kan de vara indikation på något annat? |
|
Roffa1 |
Tycker det verkar mysko att bilen ej ännu är såld, det bör ju ha varit flera intresserade spekulanter där och inspekterat den. men ingen av dem har nappat ännu? Det börjar nog bli läge för ett skambud, går det så går det 115.000:- |
| Jag kan hålla med dig Roffa, tycker också de är konstigt att den inte är såld. Har frågat om han kan sälja bilen Blockets beg. Garanti men får inget svar på de... de känns lite suspekt! Men ska titta på bilen nu ihelgen så får vi se. Men kan jag inte få blockets garanti med så tror jag att jag skippar den... | |
Roffa1 |
Klart du ska ha Blockets beg garanti med på köpet, motorskadegarantin är ju redan borta p.g.a avverkade mil, annars det är du ju själv som står för alla ev, reparationer. Vägrar säljaren Blocket garanti så skulle jag omg dra mig ur dealen. |
|
Att kopplingen behövs bytas har inget att göra med BMWs kvalitetsrykte. Kopplingen är en förbrukningsartikel med livslängd relativt med hur bilen körts. Dvs precis detsamma som med bromsar, spindelleder och hjullager som också behövs bytas förr eller senare på en BMW. På min E36 328 fick jag byta kopplingen efter 14kmil och 6 år, dvs den var jämngammal med 325 i tråden. Den var visserligen inte helt slut men den hade börjat slira. Finns skrivet en del på forumet om en hel del kopplingar på 330 E46 som också fick bytas relativt tidigt, helt enkelt för att många förare är lite för snabba med att attackera med gasen innan kopplingen är helt uppsläppt. Det är bara att inse fakta, E90 är på väg att bli gammal :-) |
|
| När jag sålde min E90 då täcknade jag blocketförsäkring för 1400:- om jag minns rätt, då försvann bilen rätt så fort. Det enda är att blocketförsäkring egentigen hjälper inte till så mycket på en bil som är 6 år gammal om man läser noga vad som gäller. Har du en bil som är 3 år gammal fine men 6 år gammal då gäller inte många av punkterna i försäkringen. | |
|
Håller absolut med om att du ska ha Blockets beg försäkring. Förstår inte varför säljaren inte kan lösa detta då det är en relativ låg kostnad. Grodan,"Det enda är att blocketförsäkring egentigen hjälper inte till så mycket på en bil som är 6 år gammal om man läser noga vad som gäller." Jag ser ingen skillnad mellan 3 och 6 år gammal bil i villkoren. Vad är det du tänker på som jag ev. missat? |
|
|
Jag kanske formulerade det lite luddigt, skyller på spriten. :) Från blocketförsäkring: "Blockets Begagnatförsäkring gäller för köparen i sex månader, dock längst till dess att bilen har gått 20 500 mil. Den gäller för fel som påverkar bilens funktion som inte funnits innan du sålde bilen. Beroende på bilens ålder och mätarställning vid skadetillfället så ingår olika komponenter." Jo äldre bilen är desto fler punkter i avtalet som blir (Nej) på. Samma sak hände en bekant som hade köpt en 320 E46 med blocketsbeg-försäkring. När han fick krångel efter bara 2 månader med bilen och ville använda sig av blocketsförsäkring var det i stor sett inga punkter som gällde på hans bil eftersom den var för gammal. |
|
Roffa1 |
Det jag främst tänker på är motor o drivlina, det är ju dessa som kostar multum när de havererar. Samt motorkomponenter som tex: Vattenpump, bränslespridare, generator, osv. Grodan: Ingår ej dessa i Blockets begagnatförsäkring för aktuell E90 325i-07 (14.000 mil) |
Roffa1 |
Förlåt, E90 325i-05. |
|
Upp till 10år eller 12.000mil är den ganska omfattande: Länk Jag har själv haft nytta av försäkringen på en 8år gammal M-bil. Funkade mkt smidigt. BMW skötte hela ärendet. |
|
|
Var och kollade på den silvriga BMWn idag och den var fin, men de är nått me styrningen som inte kändes helt hundra så tror jag skippar den. Länk den här verkar ju rätt vettig! Lite mil och bra utrustning. |
|
|
Den ser ju bra ut på pappret. Är den fin och felfri känns den rätt. |
|
|
JF: Vad menar du med att styrningen köndes konstigt? Är den seg eller skenar den? Bror min är eventuellt intresserad av den också. |
|
| Jag upplevde att de knäppte till /glappade lite när jag rattade fullt. Har aldrig upplevt de på någon annan e9x bil jag har kört. Den har även en återkommande signal om att en glödlampa som är trasig fast alla är hela. | |
|
Lite återföring på en avslutad affär. "Min" 325 -06 såldes för 138k (9000mil, comfort, advantage, skinn, 17", metallic). Bilen var i toppskick, utan anmärkningar på plåt/lack/mekanik. Den svarta är är helt klart prisvärd! |
|
|
Ok, nu är jag också ute efter en 120d, 120i eller e91 320d, 325i, 330i. Tips på nå bra klipp man kan göra där ute? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.