AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.064

Bmw 325 e90, rätt pris?

Sida 2 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tyckte jag fick rätt pris med tanke på utrustningen och även det att köparen fick en uppsättning med 18" fälgar med nästan nya sommardäck och en uppsättning med 17" original BMW fälgar med Hakkapeliitta vinterdäck.
Pi
96
PinnenX
325i-05
Det här måstet med xenonljus köper jag inte riktigt. Tror faktiskt inte att "vanligt" folk funderar så mycket på detta. Iaf inte enligt den lilla "enkät" jag gjort i min bekantskapskrets
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Ja känner mig lite tveksam till de "höga" milen på bilen. Har alltid bara haft bilar som gått 5-7000mil. Fast bilen är ju billig..
Finns de några slitagedelar som behöver bytas inom snart framtid på den silvriga tror ni?
Han har ju bytt bromsar och koppling vilket är bra.

Frågan är ju en äldre e90 325 eller en nyare 120d. 120d kostar ju betydligt mer än den silvriga 325an men borde ha ett bättre andrahandsvärde? Va tror ni?
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Xenon har nog mest betydelse när man har lite större bilintresse skulle jag tro. Lyfter bilens yttre rätt mycket med xenon tycker jag.
Marin, sportstolar är ett annat "måste" mao...antalet bejlar som är intressant måste snävas av rejält med dessa utrustningskrav....

Sportstolshetsen kom igång på allvar redan på E46. Upplever snarare som att antalet 325 och uppåt som saknar sportstol är ovanligare, åtminstone på svensksålda bilar. Stolarna ingick i Dynamicpaketet (tillsammans med xenon) som många kryssade för.

Även om jag kan tycka xenonljusen till E9X är ganska kassa jmf med andra märken så är de otroligt mycket bättre än vanliga glödlampor.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
JF:

13500 mil är ingenting för en E90, det är forfarande nybilskänsla bakom ratten. Hade varit skillnad om det var en Ford Granada från 83. :)

Det enda som jag tycker är lite konstigt är att han har behövt byta koppling redan vid 13000 mil!? Sen är det så att på de nyare BMW behäver du inte serva allt på en gång. Du får service-meddelande för vad som ska servas och när. Du kan kolla upp det genom färddatorn om hur långt det är kvar till närmaste slitagebyte.

Roffa1
Precis som Grodan nämner så är priset "helt rätt" på den silvriga 325:an med helskinn.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alla har noterat att det finns en parkeringsskada på E90n? Jag vet inte hur stor men det står i texten så ett visst avdrag kommer ju från detta.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den silvriga alltså

-------
//Lövet
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Andreas: De är lite skrap fram på stötfångaren, inget stort men lite irriterande dock.
Sen har den fel indikering att en lampa är trasig fast alla är hela, detta går tydligen inte att släcka, inte heller hos BMW.
Ligger kvar sen de var ett kabelbrott och de skickades ut massor med felsignaler under en tid.

Så va är skäligt att dra av för detta?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
JF.
Har du kollat angeleyesringarna? Minns när jag köpte min E91, säljaren sa bilen varnar för att en lampa är trasig men han kunde inte hitta var. Eftersom jag hade tidigare haft en E90 så visade jag honom var det kunde varit, och jepp mycket riktigt det var ena angeleyes ringen som hade slocknat. :)

JF
257
JF.
335i Coupe -07
Tack för tipset Grodan! :) Ska kolla de imorgon när ja kikar på bilen!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Om det är angeleyes ringen, Knacka lite på glaset, ibland tänds ringen igen, annars kostar det ca 750:-/sida med jobb på BMW för att byta enheten som går till ringen.
Inget konstigt att kopplingen är bytt efter 13 k mil. 325 har ett ganska stort bottenvrid och med en förare som regelbundet slirar med kopplingen, ja då slits den ut ganska fort :-)
Skulle vilja påstå att det är lite konstigt att kopplingen är bytt efter 13 k.
BMW anses väl fortfarande vara ett kvalitetsmärke och då ska kopplingen hålla betydligt längre.
Man får väl kolla med ägaren varför kopplingen är bytt, saker kan ju faktiskt gå sönder. Är kopplingen bytt för att den är utsliten är det helt klart tidigt även om man snabbat kan ta död på en koppling om man använder den fel.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med GE
Roffa1
Kopplingen är kanske utbytt p.g.a att den tidigare högg. (en känd barnsjukdom) frågan är väl om felet i så fall är avhjälpt.

Testa bilen extra noga i dragläge...(efter att den är genomvarm i motorn)
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Han säger att den tog slut efter förra sommaren och kopplingen gick i botten innan han bytte den.

Produktionsfel eller slirats slut? Eller kan de vara indikation på något annat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.