|
|
|
|---|---|
| Är de någon här inne som äger eller har testat en e90 318? Va tyckte ni om den? Förstår att de inte är någon raket men funkar de? SKriv gärna lite va ni tyckte om bilen. | |
|
Jag äger en E90 LCI 318d från 2009. Nu vet jag inte om du menar bensin eller dieselversionen mern jag kan väl berätta om dieseln iaf. 318d är som du mycket riktigt påpekar ingen raket på något sätt men så länge du inte ska tävlingsköra och något sånär håller hastighetsbestämmelserna på Sveriges vägar fungerar den alldeles utmärkt. Viss seghet vid omkörningar kan upplevas men det är inget jag direkt har stört mig på. Det går att köra om utan problem även om det tar några sekunder extra än med en bil med starkare motor. Det är dock inte ett motoralternativ jag skulle rekommendera för någon som är ute efter skrytfaktor eller vill ha en bil med rejäl acceleration. Du naglas inte direkt fast i stolen när du trycker plattan i botten om man säger så. Som bruksbil kan jag däremot rekommendera den å det varmaste, speciellt nu när den klassas som miljöbil (har jag för mig). |
|
|
Jag kan också bara uttala mig om dieselalternativet (har dock haft en 318i E46 tidigare). Jämfört med den Saab 9-3 2.0t (200hk, 300 Nm med E85) jag kör just nu tycker jag 318d är i princip likvärdig, riktigt bra drag må jag säga (vridmomentet är ju något högre men effekten lägre). Viktigare just i den jämförelsen är ju också hur kraften levereras - bakhjulsdrift och ett fantastiskt chassi spelar in till BMW:ns fördel. J.I. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.