AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.694

Någon som vet nåt om denna Alpina B10 4,6 i GBG?

sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Hej
Jag är lite nyfiken på om någon vet nåt om denna Alpina B10: Länk
Den har varit till försäljning väldigt länge, men jag har inte varit och tittat på den. Att dömma av annonsen verkar det helt ok, men frågan är då varför bilhandlarn inte blivit av med den?
Är det något fel eller misstänkt med den kanske? Den har en rätt egen färgkombination. Kan det vara anledningen?
Värt att veta genom transportstyrelsen:
Svensksåld
8 ägare
Besiktningsperiod från 1 juni i år och står just nu obesiktigad.

Vad tycker ni om priset? Egentligen rätt ok med tanke på att den säljs av bilhandlare, men den kanske skulle ner något?

jo
18
johnstefan71
Alpina B10 4.6 Touring -01
något fel tror jag att det är...motorn skulle vara helrenoverad för 50000kr på wölkes dock står inget om detta i annonsen...
jag var inne och kollade på den,säljaren sa att den var reserverad till en kille från stockholm,så ingen provkörning blev aktuell,annars såg den bra ut!
Den bilen har stått i mitt garage på jobbet och jag har slängt ett öga på den lite snabbt innan ägaren av äldre årgång bytte upp sig till en M5 E60.

Jag har för mig att bilen är i ett väldigt fint skick men att det har börjat komma lite ytrost på vänster bakskärm. Möjligt att det finns på flera ställen men tittade inte så noga. Inte konstigt med tanke på att bilen är vinterkörd, har sett den åkandes med original 540-fälgar på vintern.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Tack för svar! Och ursäkta mitt sena svar, jag har varit på Nurburgring-resa och kom hem igår=)

Jag var och tittade på denna dagen efter jag starta tråden och den är som det beskrivs, mycket fin.
Kan ju skriva av mig lite om någon annan är intresserad. Jag köpte den inte utan hittade en annan riktig guldklimp till B10.
Noterade också ytrosten, och även att den var lite slarvigt omlackerad på sina ställen. Huven hade väldigt tunt med klarlack bitvis..
Ett skrapmärke fanns på bakre stötfångarhörn vänster sida. Fälgarna hade mindre kantskrap men däcken var helt nya Bridgestone.
Inredning var i toppskick, den var ordentligt fräsh. Inget att anmärka där.
Jag provkörde aldrig, men reagerade också på att motorn vart renoverad för 50.000kr. Den kanske är kanonbra, kanske inte.
Att den fått alla reparationer och servicar gjorda på Wölkes får anses som bra/ + i kanten. Det finns betydligt slarvigare verkstäder..

En visuell test gav iaf ett ganska välvårdat helhetsintryck av denna B10.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
B10 V8an har ju ett känt problem med svaga toppackningarna och det kostar nog en slant att få dessa bytta och uppgraderade på auktoriserad verkstad gissar utan att veta att det är det som är fixat.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Jag antar också att toppackningarna har blivit bytta. Säljaren visste inte vad som är bytt.
Det är ju lätt att kolla genom att ringa till Wölkes och uppge bilens reg-nr för den som är intresserad.
Om jag skulle gissa vidare så tror jag den är riktigt bra i drivlinan för övrigt.
Det är vanligt att ägare av sådana här bilar inte snålar in på något och vill ha bilen i topptrim hela tiden. Mer sannolikt att så är fallet med denna bil att döma av det övriga skicket. Men man vet ju aldrig ändå om man inte provkört..
Den står kvar iaf. Har även blivit prissänkt. Kanske Stockholmaren backat ur?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Om man nu suktar efter en E39 Alpina så är det där nog ett riktigt bra köp.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.