|
|
|
|---|---|
|
hittade denna i blocket under vattenpumpen den kan inte ha hamnat där själv... har fotat den skumma saken som låg i pumphuset till vattenpumpen.. va kan de vara? [url=Länk [url=Länk [url=Länk [url=Länk [url=Länk [url=Länk | |
|
fixade länkar: Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
suck varför kan man inte ändra sina inlägg-- jaja finaly: www.westkust.se/test/_IGP4857.JPG www.westkust.se/test/_IGP4858.JPG www.westkust.se/test/_IGP4859.JPG www.westkust.se/test/_IGP4860.JPG www.westkust.se/test/_IGP4861.JPG www.westkust.se/test/_IGP4862.JPG |
|
| Ser inte riktigt ut som en termostatfjäder, men det är en liten gissning ändå. | |
|
Fungerar termostaten? Kan ju vara rester av en gammal utbytt termostat i.o.f.s. Länk |
|
|
nja den känns rätt grov för de, materialet är stål av hårdare slag, ser lite svarvad ut med. termostaten funkar för den har jag bytat ut och den förra va med hel. känns som den nålliknande formen och fjädern runt reglerar något slags flöde iaf men de känns inte som vattenflöde |
|
|
Länk nr 20 är det. Sitter mellan vattenpumpen och kamremsspännaren. Vad den egentligen har för funktion vet jag inte.. |
|
|
Det är fjädern som trycker på spännrullen till kamremmen. Fjädern är bara aktiv när kamrem/rulle monteras så att kamremmen blir korrekt spänd. När allt är åtdraget gör fjädern (och pinnen) ingen nytta. mvh/ Anders |
|
| fan va skönt att de inte va nått värre. oroväckande dock vilken klåpare som råkat få den att hamna innanför vattenpumpen:P | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
!!! Hur i "#¤%&// lyckades någon få in den detaljen där!?! Iallafall så är AKN spot-on. Och här är två bilder där ni kan se hur detaljer ska sitta :-) Länk Länk |
|
Den har väl omärkt (hmm) ramlat ramlat ner hålet när vattenpumpen bytts ut. Mindre skicklig mekning kanske men man skall upphöra att förvånas :-/ mvh/ Anders |
|
| ptja vattenpumpen skulle ju bytt på verkstad enligt tidigare ägare, lika så termostat och va ja kunde se när ja fick bilen va att termostaten knappast såg ny ut likaså vattenpumpen dock hade de varit isärtaget.. skum mekaniker... får montera den där saken till helgen kanske då ellelr så skiter jag i de:P | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, antagligen har man rivit loss vattenpumpen och då den var fjäderbelastad flög den iväg lite okontrollerat. Men man får ju ha lite koll på håligheter där saker kan hamna. Framförallt, borde det inte ringt en varningsklocka när detaljen saknas vid monteringen!?! Ehhhhh... Här satt något förut... Ehhh.... Nu hittar jag det inte... Ehhhh... Och jag har alldeles nyss haft ett stort hål i blocket där det kan ha trillat in.... Asch, skit samma - jag smäller ihop det och skiter i den där detaljen - det blir nog bra! En klassiker är ju att inte kolla i cylinderloppen innan man monterar topplocket. En skruv eller mutter där inne kan göra stor skada! Själv har man tappat en mutter i oljetråget. Fast det var ju inget man kunde missa precis utan det var mest irriterande pga att jag precis hade skruvat dit det - gick dock ganska snabb att få upp muttern med en stark magnet. |
| Hörde om en PRAO-elev som efter att en bil som rullat ut ur verkstaden och havererat innan den kommit ut på vägen, erkände att han tappat ner en mutter eller nåt i ett tändstiftshål under en vanlig service. Den rädslan att säga något blev dyr... | |
| Bra att delarna låg stilla där dom låg ändå. Man skulle väl kunna säga att de är tvättade och klara nu ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.