|
|
|
|---|---|
|
Tjenare tjenare! dimbkluset på min e36a sedan lyser konstant.. Blir stoppad hela tiden av polisen och blir tillsagd.. Någon som vet vart felet kan ligga? eller någon som har haft samma problem som jag? tacksam för svar. filllepillle | |
| Jag gissar att det sitter i omkopplaren / strömbrytaren på instrumentpanelen. Är du säker på att det är dimbakljuset och inte bromsljuset som lyser konstant? | |
|
Ja jag är säker. för när jag bromsar så lyser bromsljusen. men jag har bytt ut strömbrytaren utan framsteg.. BMW 4 life! |
|
| E36:an har mig veterligen inga transistorbaserade ljusmoduler. Kan det vara så att det drivs via ett relä som fastnat, även om inte dimljuset är någon jätteförbrukare? | |
|
Jag är inte såå kunnig när det gäller el asså.. en bättre förklaring vad jag ska kolla vore grymt? BMW 4 life! |
|
| Leta bland de relän du kan hitta. Kan sitta lite var stans ofta i kombination med säkringar. På plastkåpan brukar det stå vad reläet kontrollerar. Om du hittar något som kan gå till dimbakljus kan du prova att dra ur det ur sockeln och se om det slocknar. I så fall är det troligen att kontaltblecken bränt ihop i reläet. Kanske någon med mer kunskap om just E36:ans elsystem kan svara på om det finns relä till dimbakljusen. | |
|
ja det vore grymt för det står inte någonting om reläna på plastlocket.. BMW 4 life! |
|
| Stoppad hela tiden?? Varför tar du inte bort glödlampan till dimbaklusen till att börja med? Felet kvarstår men du slipper iaf bli stoppad och i värsta fall få böter | |
|
Kolla så kablaget till bakluckan inte är dåligt. Där kablarna böjer sig kan de nötas sönder och kortslutas. |
|
|
Har kollat bagageluckan. det var det första jag gjorde och där var det 4 kablar som var av.. satte ihop dessa men fortfarande utan framsteg.. BMW 4 life! |
|
| Dum fråga, men skarvade du ihop rätt kablar? Tänkte bara så du inte kopplat direkt el till dimbakljusen, vilket isf skulle förklara varför de lyser konstant. | |
|
allting ärkopplat rätt.. BMW 4 life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.