|
|
|
|---|---|
|
Har nu börjat lessna på dessa problem med vibrationer ! har väldigt konstiga vibrationer i golvet när jag stoppar det sommardäcken vibrerar sporadiskt när jag kommer upp i ca 110 och inte alltid ibland helt borta men kan komma tillbaka samma dag. Har riktat fälgarna iveckan vart bättre men fortfarande kvar. Vad kan det vara bromsskivor,bussningar,kardan ? Bilen är en 530 01 sedan automat | |
| Verkar hända att kardanknuten blir stel och går tungt, vilket kan skapa vibrationer. | |
| Vilka däck har du? storlek fram/bak, ålder, hur många mm kvar? | |
| søk på homoknuten så får du svar,var samme problem på min,smørde opp knuten og det ble nesten bra,bytte hele kardan fordi bilen har gått snart 250 000,bilen ble som ny, ingen vibrasjoner 90-110,all oljud forsvann i bilen. | |
|
Har haft samma problem. För mig var däcken inte helt runda. Ibland hamnade "orundheten" mellan däcken i otakt ibland inte (eller hur jag nu ska säga), vilket gjorde att det vibrerade mycket ibland för att sedan avta i nästa stund. Iaf enligt däckkillen som försökta balansera. Har nya däck nu och allt funkar perfekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.