AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.052

Bluetooth Parkoppling

BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
Hej!

Jag har BT i min E61 LCI, har precis uppgraderat programvaran men kan inte parkoppla varken min X10 eller polarens Iphone 4, bilen och telefonerna "hittar" varandra och man skriver in samma lösenord, men sedan står det bara att parkoppling misslyckades....

Vad göra??!
un
12
unique2me
BMW 320d -06
Hej,
Försök igen, har vid något tillfälle råkat ut för samma problem, men alltid fått det att fungera efter att ha provat några gånger med min X10.

TIPS! När du väl fått parkopplingen att lyckas, bör du även hålla koll på att det kan komma ett status meddelande i översta status raden på din X10:a, på skärmen drar du bara ner status raden och klickar på meddelandet för att ge bilen tillåtelse att komma år dina kontakter i telefonen och göra dom tillgängliga via bilens knappar.
Jag har själv använt X10 ihop med ganska många olika bil handsfree system.

Lycka till.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

BMW_Zniper: Vad gav du för uppdateringen av bilens bluetooth? Gjorde du det hos BMW?

Jag har problem med autouppkopplingen mellan min M3 E46 2005 och min Experia Arc och har fått info om att det kan vara att bilen har en för gammal bluetooth-programvara.

Mvh Jimmy
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
Vill minnas att jag fick ge 1500 för uppdateringen, gjorde den i samband med att de programmerade in mitt eftermontage av dragkroken på bilen.

Men det var även lite handhavande fel från min sida... så fick det att funka felfritt sedan, med min X10, även min nya lur Galaxy SII funkar fint!

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jimmyboy

Våra bluetooth enheter i våra m3or kan man inte uppdatera...
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
Väcker tråden igen då jag igår fick BT inkopplat i min 1 serie 08:a.
Men inte tusan lyckas jag parkoppla.
Antar att man startar parkoppling från bilen efter att man aktiverat synlighet o startat skanning från telefonen?
Eller har jag missta nåt?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Ba
396
Bavaria1
...hade inte missat nåt, däremot den i övrigt mkt kompetenta verkstan, antennkabel dåligt ansluten, mikrofonkabel felkopplad...
Men nu fungerar BT glimrande, hittils testat med min SE Arc med senaste android utan anmärkning :-)

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Kan du spela musik via BT? jag lyckas ansluta telefonen men kan bara använda den till att prata med. hade varit trevligt om man kunde spela musik via BT. Jag kör iphone.
Ba
396
Bavaria1
Tror inte det, har ju gamla infotainment i min iDrive men skall givetvis kolla. För mig är det ingen big deal om det inte fungerar, då jag har USB anslutning.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Kan du spela via USB? Jag har försökt det också men det verkar inte fungera med original Apple kabel i alla fall. Såg att BMW hade en y-kabel med både USB och AUX som gick via dock-kontakten på iphonen. men den kostade 650kr.
Ba
396
Bavaria1
Nej, via USB minne. Tror att aux skall funka att spela upp från Iphone, men kolla med BMW, de vet.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.